جذب کارشناس فروش

مشکلات رایج سرورهای فیزیکی

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

تمامی افراد که کارشان به نوعی با سرور مرتبط است تلاش می‌کنند اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرند تا بتوانند با توجه به اهداف کاری خود بهترین سرور را انتخاب کنند. سرورهای فیزیکی از جمله سرورهایی هستند که هم قدرت و هم هزینه بالایی دارند و کسب‌وکارهایی که می‌خواهند آن‌ها را تهیه کنند، از قبل تمایل به افزایش اطلاعات خود در این زمینه دارند. یکی از مواردی که در این زمینه پرسیده می‌شود، در مورد مشکلات رایج سرورهای فیزیکی است. این سرورها علی رغم تمامی مشخصات مثبت و مزایایی که دارند، گاهی باعث بروز برخی از مشکلات می‌شوند که در ادامه به طور کامل به این موضوع می‌پردازیم.

خرابی هاردویر

اولین مسئله‌ای که به عنوان مشکلات رایج سرورهای فیزیکی مطرح می‌شود، خرابی هاردویر است. خرابی هاردویر می‌تواند باعث از دست دادن اطلاعات، قطعی سرویس‌ها و یا کاهش عملکرد سرور شود. هاردویر به تجهیزات سخت‌افزاری سرور مانند هارد دیسک، پردازنده، حافظه و کارت شبکه گفته می‌شود. برای کاهش خطر خرابی هاردویر، شرکت‌های فروش سرورهای فیزیکی معمولاً از راهکارهایی مانند RAID و backup استفاده می‌کنند. با استفاده از RAID، اطلاعات بر روی چندین هارد دیسک ذخیره می‌شوند تا در صورت خرابی یکی از هارد دیسک‌ها، اطلاعات از دست نروند. همچنین با یک برنامه‌ی backup منظم، می‌توانید از اطلاعات خود پشتیبان گیری کنید تا در صورت خرابی هاردویر، بتوانید اطلاعات خود را بازیابی کنید.

مشکلات رایج سرورهای فیزیکی

مسئله بسیار مهم این است که برای جلوگیری از خرابی هاردویر که به عنوان یکی از مشکلات رایج سرور های فیزیکی شناخته شده است باید سرور را در محیط مناسبی نصب کرد. محیط نصب سرور باید دارای خنک‌کننده‌های قوی و بدون گرد و غبار باشد و سرور باید در محیط خشک و بدون رطوبت نصب شود.

نقص در پشتیبانی

یکی دیگر از مواردی که به عنوان مشکلات رایج سرور های فیزیکی شناخته می‌شود نقص در پشتیبانی است. کسانی که می‌خواهند برای خرید سرورهای فیزیکی اقدام کنند باید به موارد متعددی توجه داشته باشند و یکی از آنها توجه به پشتیبانی است. شرکت‌های ارائه‌دهنده سرورهای فیزیکی باید با فراهم کردن پشتیبانی ۲۴ ساعته و واقعی از مشتریا خود پشتیبانی کنند. همچنین، باید این شرکت‌ها باید تجربه و شناخت کافی را در زمینه پشتیبانی سرورهای فیزیکی داشته باشند.

شما برای جلوگیری از نقص در پشتیبانی که به عنوان یکی از مشکلات رایج سرور های فیزیکی شناخته شده است باید قبل از انتخاب شرکت باید به دقت شرایط قرارداد را مطالعه کنید و مطمئن شوید که شرایط پشتیبانی مناسبی در قرارداد مطرح شده است. همچنین، در این راستا، بهتر است اطلاعات خود را از منابع دیگر نیز افزایش دهید تا بتوانید به نتایج مطلوبی برسید.

نوع سخت‌افزار

یکی از مشکلات رایج سرورهای فیزیکی, نوع سخت‌افزار است. نوع سخت‌افزاری که برای سرور استفاده می‌شود، می‌تواند تأثیر زیادی بر عملکرد سرور داشته باشد و در صورت استفاده از سخت‌افزار مناسب، می‌توانید از بروز مشکلات زیادی خودداری کنید.  استفاده از سخت‌افزار با کیفیت، منجر به افزایش سرعت و کارایی سرور می‌شود و همچنین خطراتی مانند خرابی هاردویر و از دست دادن اطلاعات را کاهش می‌دهد. در عین حال، استفاده از سخت‌افزار نامناسب ممکن است باعث کاهش عملکرد سرور، قطعی سرویس‌ها و یا از دست دادن اطلاعات شود.

برای جلوگیری از این مشکل، باید سرور خود را  با استفاده از سخت‌افزار های  با کیفیت و مناسب تجهیز کنید. در این راستا، باید از شرکت‌هایی خدمات دریافت کنید که در این زمینه تجربه و تخصص زیادی دارند.  همچنین، بهتر است بدانید به‌روزرسانی منظم سرور روش پیشگیری از مشکلات رایج سرور های فیزیکی است. به‌روزرسانی سرور به معنی نصب آخرین نسخه‌ نرم‌افزارهای مورد استفاده و به‌روزرسانی سیستم‌عامل است. این کار می‌تواند به بهبود کارایی و کاهش خطرات مرتبط با سرور کمک نماید.

امنیت

امنیت، یکی از مشکلات رایج سرورهای فیزیکی است. سرورهای فیزیکی معمولاً حاوی اطلاعات حساس و مهمی هستند که نیاز به حفاظت دارند. سرورهای فیزیکی ممکن دچار خطرات همچون حملات هکری و یا ویروسی شوند.  همانطور که می‌دانید در صورتی که سرور مورد حمله قرار گیرد، اطلاعات  به خطر می‌افتند و مشکلات جدی به وجود می‌آید.

امنیت سرورهای فیزیکی

برای جلوگیری از بروز این مشکلات باید از تکنولوژی‌های امنیتی مناسب استفاده کنید. این تکنولوژی‌ها می‌توانند شامل فایروال، آنتی ویروس، ابزارهای مدیریت دسترسی و رمزنگاری داده‌ها باشند. همچنین، باید می‌توانید روش‌های زیر را به عنوان یکی از مشکلات رایج سرور های فیزیکی در نظر بگیرید:

  • رمزنگاری داده‌ها

با استفاده از رمزنگاری، می‌توانید اطلاعات خود را در برابر دسترسی‌های غیرمجاز محافظت کنید. این مسئله برای کسانی که دارای داده‌های حساسی هستند اهمیت زیادی دارد. به طور مثال، بانک‌ها و شرکت‌های بزرک پژوهشی که نمی‌خواهند کسی به داده‌های آنها دسترسی داشته باشد می‌توانند با این روش امنیت سرور فیزیکی خود را به میزان بسیار زیادی افزایش دهند و این مسئله بسیار ارزشمند است.

  • مدیریت دسترسی

با محدود کردن دسترسی‌ها به سرور، می‌توانید جلوی دسترسی‌های غیرمجاز را بگیرید و از ریسک‌های امنیتی جلوگیری کنید. توصیه می‌شود اجازه ندهید بیش از یک و یا دو نفر به سرور دسترسی داشته باشند. در این شرایط، به خوبی می‌توانید تمامی تغییرات سرور را به خوبی مدیریت نمایید. –

  • به‌روزرسانی نرم‌افزار

با به‌روزرسانی نرم‌افزارهای سرور می‌توانید از آسیب‌پذیری‌های امنیتی و نقاط ضعف موجود در سیستم جلوگیری کنید. بهتر است بدانید در فضای اینترنت حملات هکرها پیشرفته‌تر می‌شود و هر چقدر که نرم‌افزارهای موجود در سیستم به روزتر باشند، به همان اندازه امنیت افزایش پیدا می‌کند.

  • پشتیبانی از پروتکل‌های امنیتی

با استفاده از پروتکل‌های امنیتی مانند SSL و TLS، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که ارتباطات شما با سرور امن است.

همچنین، باید از روش‌هایی مانند پشتیبان‌گیری منظم از داده‌ها و آموزش کاربران از مشکلات امنیتی جلوگیری کنید.

افزایش ترافیک

یکی دیگر از مشکلات رایج سرورهای فیزیکی، افزایش ترافیک است. زمانی که تعداد کاربرانی که به سایت دسترسی دارند افزایش می‌یابد، بار سرور نیز افزایش می‌یابد که ممکن است باعث کاهش عملکرد سایت و حتی قطع شدن سرویس شود. برای جلوگیری از این مشکل، باید از سرور با ظرفیت بالا  استفاده کنید. همچنین، باید از روش‌هایی مانند تقسیم بار، استفاده از شبکه‌های توزیع محتوا و کش سایت استفاده نمایید. این روش‌ها به شما کمک می‌کنند تا بار سرور را به‌طور موثر توزیع کنید و از کاهش عملکرد سایت جلوگیری نمایید.

همچنین، باید سیاست‌های مناسبی برای مدیریت ترافیک سایت داشته باشید. برای مثال، می‌توانید از ابزارهای تحلیلی استفاده کنید تا ترافیک سایت خود را بررسی کنید و در نتیجه رفتار کاربران را بهبود بخشید. همچنین، می‌توانید از سرویس‌ شبکه‌های اجتماعی برای افزایش ترافیک سایت استفاده نمایید.

مزایای سرورهای فیزیکی

در کنار مشکلات رایج سرورهای فیزیکی، این سرورها دارای مزایایی هم هستند که به شرح زیر است:

  • کنترل کامل

با سرورهای فیزیکی، شما کنترل کاملی بر روی سخت‌افزار و نرم‌افزارهای سرور خود دارید. این امر به شما این امکان را می‌دهد تا سیاست‌های امنیتی خود را به بهترین شکل پیاده‌سازی کنید و مشکلات احتمالی را به‌سرعت رفع نمایید. به همین دلیل، تقریبا تمامی کسب‌وکارهای بزرگ به سمت استفاده از سرورهای فیزیکی متمایل می‌شوند.

  • عملکرد بالا

سرورهای فیزیکی، معمولاً قدرت پردازش و حافظه بالایی دارند که به شما اجازه می‌دهند تا برنامه‌هایی با عملکرد بالا را اجرا کنید. این سرور برای کسب‌وکارهایی که برنامه‌های پردازشی با قدرت بالا دارند بسیار ارزشمند است.

  • پایداری

سرورهای فیزیکی معمولاً برای ارائه خدمات ۲۴ ساعته طراحی شده‌اند و تحمل ترافیک و بار زیادی را دارند. این امر به شما این امکان را می‌دهد تا از پایداری بالایی در خدمات خود بهره‌مند شوید.

  • قابلیت ارتقاء

با سرورهای فیزیکی، می‌توانید برای ارتقا سخت‌افزار به راحتی از پاور آپ و اضافه کردن سخت‌افزار جدید استفاده نمایید.

  • امنیت

سرورهای فیزیکی معمولاً از سیستم‌های امنیتی بالایی برخوردار هستند و امکاناتی مانند رمزنگاری داده‌ها، فایروال، آنتی ویروس و مدیریت دسترسی را فراهم می‌کنند. بهتر است بدانید امنیت این سرورها در برابر سرور مجازی ابری و سرورهای دیگر بسیار بالاتر است، اما با توجه به هزینه زیادی که دارند کسب‌وکارها از این سرورها استفاده نمی‌کنند.

  • انعطاف ‌پذیری

سرورهای فیزیکی به شما این امکان را می‌دهند تا بهترین معماری سرور را برای سرور خود انتخاب کنید و با گسترش کسب‌وکار، سرور خود را ارتقا دهید. این امر بسیار ارزشمند است و می‌تواند امکانات گسترده‌ای را در اختیار شما قرار دهد.

مزایای سرورهای فیزیکی

به طور کلی، سرورهای فیزیکی با ارائه قابلیت‌های کنترل کامل، عملکرد بالا، پایداری، امنیت، قابلیت ارتقاء و انعطاف‌پذیری، به شما اجازه می‌دهند تا خدماتی با کیفیتی را به کاربران خود ارائه دهید.

سایر مزایای سرورهای فیزیکی

سرورهای فیزیکی از مزایای دیگری نیز برخوردار هستند که عبارتند از:

  • کنترل مالی

با اینکه هزینه بالا یکی از مشکلات رایج سرور های فیزیکی است، اما باید بدانید شما با خرید سرور فیزیکی می‌تواند کنترل مالی داشته باشید. با استفاده از سرورهای فیزیکی می‌توانید هزینه‌های سرور را به‌صورت مستقیم پرداخت کنید و در نتیجه این شرایط کنترل کاملی را بر روی پرداخت‌های مالی شما به وجود می‌آورد.

  • اجرای تنظیمات پیشرفته

شما به راحتی می‌توانید با سرورهای فیزیکی، تنظیمات پیشرفته‌ای را بر روی سرور خود اعمال کنید که این امر به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌هایی با پیکربندی پیشرفته‌تر را اجرا کنید. همین امر می‌تواند کسب‌وکار شما را به یک کسب‌وکار ویژه و ارزشمند تبدیل نماید.

  • نصب برنامه‌های سفارشی

با سرورهای فیزیکی، شما می‌توانید برنامه‌های سفارشی خود را بر روی سرور نصب کنید و از امکانات خاصی استفاده نمایید.

  • حفظ حریم خصوصی

با سرورهای فیزیکی، شما داده‌های خود را در داخل شبکه نگهداری می‌کنید و می‌توانید از سیستم‌های رمزنگاری و مدیریت دسترسی برای حفظ حریم خصوصی داده‌های خود استفاده کنید.

تا بدینجا متوجه شدید در کنار مشکلات رایج سرورهای فیزیکی، این سرورها مزایای دیگری نظیر کنترل کامل، پایداری، امنیت، انعطاف‌پذیری، قابلیت ارتقاء، کنترل مالی، قابلیت انجام تنظیمات پیشرفته، نصب برنامه‌های سفارشی و حفظ حریم خصوصی را به شما ارائه می‌دهند و این شرایط را برای شما به وجود می‌آورند تا خدمات خود را به بهترین شکل ارائه دهید و نیازهای کسب‌وکار خود را برطرف نمایید. تمامی این امور شما را در مسیر پیشرفت و برندسازی قرار خواهد داد.

سایر مزایای سرورهای فیزیکی به شرح زیر است:

  • پشتیبانی

با استفاده از سرورهای فیزیکی، شما به راحتی می‌توانید از امکانات پشتیبانی سرور استفاده کنید؛ که شامل پشتیبانی فنی، پشتیبانی شبکه و پشتیبانی از سیستم‌عامل است.

  • دسترسی به سیستم

با سرورهای فیزیکی، شما به راحتی می‌توانید به‌صورت مستقیم به سیستم‌عامل و کنسول سرور دسترسی داشته باشید و به سرعت تنظیمات مورد نیاز خود را اعمال کنید.

  • مدیریت دسترسی

 شما می‌توانید با استفاده از سرورهای فیزیکی، سطح دسترسی کاربران خود را مدیریت کنید و به سیستم‌های مختلف سرور دسترسی داده یا آن‌ها را محدود کنید.

  • پشتیبانی از تکنولوژی‌های پیشرفته

با سرورهای فیزیکی، شما به راحتی می‌توانید از تکنولوژی‌های پیشرفته مانند مجازی‌سازی و سرورهای ابری استفاده کنید و بستر پایگاه داده‌های خود را به بهترین شکل پیاده‌سازی کنید.

  • نصب و پشتیبانی از برنامه‌های متن‌باز

با سرورهای فیزیکی، شما به راحتی می‌توانید برنامه‌های متن‌باز را نصب کنید و از پشتیبانی متن‌باز برای رفع مشکلات خود استفاده کنید.

سرورهای فیزیکی با امکانات پشتیبانی، دسترسی به سیستم، مدیریت دسترسی، پشتیبانی از تکنولوژی‌های پیشرفته، نصب و پشتیبانی از برنامه‌های متن‌باز و امنیت شرایط ایده‌آلی را برای رشد کسب‌وکار شما به وجود می‌آورند و این مسئله می‌تواند ارزش‌های زیادی را به کسب‌وکار شما اضافه کند.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد مشکلات رایج سرور های فیزیکی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید هزینه‌های بالا، بروز مشکلات در زمان ترافیک بالا، خرابی هاردویر، نقص در پشتیبانی و موارد دیگر از مشکلات رایج سرور های فیزیکی به شمار می‌روند که شما می‌توانید این مشکلات را با استفاده از راه‌حل‌های مختلف به خوبی کنترل نمایید و در نتیجه به پیشرفت‌های زیادی خواهید رسید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها