کانفیگ کنترل پنل CENTOS WEB PANEL قسمت اول

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در مقاله نحوه کانفیگ کنترل پنل CENTOS WEB PANEL قسمت اول، موارد اولیه کانفیگ سرور را بررسی می نماییم. در مقابل قبلی نحوه نصب کنترل پنل CENTOS WEB PANEL و ویژگی های اصلی آن به صورت کامل به شما شرح داده شده است.

پس از نصب کنترل پنل از طریق لینک زیر می توانید وارد سرور شوید:

Serverip:2030

در این صفحه ، در قسمت یوزرنیم ، root و پسورد را نیز، پسورد root سرور ( پسورد روت در ssh ) را وارد نمایید.

در اولین لاگین با صفحه ای همچون صفحه زیر رو به رو خواهید شد:

در این مقاله نحوه برطرف نمودن ارور های موجود در عکس بالا را بررسی خواهیم کرد.

 WARNING! Your root Email address for notifications isn’t set:

این مورد در رابطه با عدم ست شدن ایمیل آدرس برای سرور می باشد. به صورت پیش فرض می بایست یک ایمیل آدرس بر روی کنترل پنل تنظیم گردد تا ایمیل های اطلاعیه سرور در رابطه با خود سرور و سرویس های آن برای شما ارسال گردد. برای این مورد بر روی set root mail  کلیک نمایید:

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، فیلد هایی برای شما به نمایش درخواهد آمد که می بایست ایمیل آدرس خود را در فیلد Root Email قرار دهید و بر روی save changes کلیک نمایید.

مورد دوم:

WARNING: Security vulnerability!

این مورد در رابطه تنظیم بودن پورت 22 بر روی ssh می باشد که برای امنیت بیشتر توصیه می شود که پورت مربوطه را به عددی غیر از 22 تغییر دهید. برای این مورد ابتدا لازم است که پورت مورد نظر را ابتدا در csf باز نمایید. سپس برای تغییر پورت لازم است که به سرور از طریق ssh متصل شده و با یوزر root وارد سرور شوید. آموزش تغییر پورت به صورت کامل در مقاله تغییر پورت ssh می توانید مشاهده بفرمایید.

WARNING: Quota!

این در رابطه عدم تنظیم شدن Quota می باشد و این سرویس را برای محدود ساختن مقدار فضای کاربران خود نیازمندید. برای این مورد بر روی setup disk quota کلیک نمایید. پس از کلیک بر روی دکمه یاد شده، سرویس مذکور به صورت خودکار نصب خواهد شد. (حدود 1 الی 2 دقیقه زمان خواهد بود، پیشنهاد می شود که تب مرورگر خود را در این مدت نبندید.)

WARNING! You don’t have Services Monitor set

این مورد در رابطه با سرویس مانیورینگ می باشد که هنوز نصب نشده است. برای این مورد بر روی دکمه click here to setup services monitors کلیک نمایید.

در صفحه باز شده می توانید سرویس های مورد نظر خود را فعال و زمان مورد نظر برای چک نمودن سرویس را مشخص نمایید و ایمیل جهت دریافت اطلاعیه ها را نیز وارد نمایید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

همچنین به منظور مطالعه بیشتر مقاله ها، می توانید به بخش مقالات سایت مراجعه فرمایید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها