جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

چرخه حیات دامنه ملی

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در مقاله پیشین در خصوص چرخه حیات دامنه های بین المللی از زمان ثبت دامنه تا آزادسازی مجدد دامنه توضیح داده ایم که جهت مطالعه می توانید برروی لینک چرخه حیات دامنه بین المللی کلیک بفرمایید.

در ادامه در خصوص چرخه حیات دامنه های ملی(.ir) توضیح خواهیم داد که زمان تمدید در این  دامنه با دامنه های بین المللی متفاوت می باشد.

domain-life-cycle

 

  1. ابتدا وضعیت آزاد بودن و امکان ثبت دامنه را می توانید درلینک بررسی وضعیت آزاد بودن دامنه ملی بررسی بفرمایید. در صورت آزاد بودن برای ثبت می توانید سفارش خود را ثبت بفرمایید که امکان ثبت دامنه در بازه 1سال و 5 سال وجود دارد.
  2. در بازه 1 تا 5 سال دامنه در اختیار مالک با شناسه ای که از ابتدا دامنه را با آن شناسه ثبت نموده است می باشد و شخص دیگری امکان ثبت آن دامنه را نخواهد داشت و در who is  نیز وضعیت دامنه نشان خواهد داد که دامنه امکان ثبت ندارد.
  3. از زمانی که دامنه شما منقضی می شود تا به مدت 30 روز امکان تمدید دامنه برای همان مالک(بدون پرداخت جریمه) وجود دارد تا مجدد دامنه را تمدید نمایند و در اختیار همان مالک قرار بگیرد.
  4. بعد از گذشت 30 روز از زمان انقضای دامنه به مدت 30 روز دیگر دامنه قفل می شود و امکان تمدید دامنه تنها برای همان مالک با پرداخت جریمه امکان پذیر است.(در حال حاضر هزینه جریمه دامنه ملی در ایرنیک 16 هزار تومان می باشد که ممکن است به مرور زمان و سیاست گذاری های جدید این قیمت تغییر یابد.)
  5. بعد از زمان 60 روز دامنه آزاد می شود و شخص دیگری میتواند این دامنه را با شناسه جدید ثبت بفرماید.

همچنین در صورتی که سوالی در خصوص چگونگی ایجاد شناسه ایرنیک دارید می توانید از لینک چگونگی ایجاد شناسه ایرنیک اینمورد را بررسی و مشاهده بفرمایید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها