جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

مقایسه Open source و Close Source

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

اگر شغل شما مربوط به IT می باشد و یا حتی به نحوی با آن سروکار دارید، لازم است تفاوت Open Source و Close Source را بدانید. اطلاع از تفاوت های این دو مورد در چگونگی کار و استفاده از نرم افزار و مدیریت چگونگی اداره کل کارکرد تجارت خود به شما کمک خواهد کرد. اگر مدرک مرتبط با IT ندارید و یا اطلاعاتی در این زمینه ندارید، جای نگرانی نیست ما در این مقاله شمارا راهنمایی خواهیم کرد.

نرم افزار Open Source چیست؟

نرم افزار Open Source نرم افزاری است که عموم مردم می توانند به آن دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند. این جمله به این معنی است که هرشخصی می تواند به کدهای منبع نرم افزار دسترسی کامل داشته باشدو بتواند آنرا ادیت کند تا مطابق دلخواه خود آنرا تغییر دهد یا اصلاح کند.

نمونه هایی از نرم افزارهای Open Source می توان به نرم افزار ویرایش گر تصویر GIMP، مرورگر Firefox و سیستم عامل لینوکس و … اشاره کرد.

از آنجایی که این نرم افزارها Open Source می باشند، کاربران می توانند آنرا به صورت رایگان اصلاح کنند. این تئوری به این معناست که می توان نرم افزار را به صورت رایگان توسعه و پیشرفت داد.

نرم افزار Close Source چیست؟

با توضیحات ارائه شده، همانطور که خودتان نیز می توانید تصور کنید، نرم افزار Close Source نرم افزاری است که منبع کدهای آن برای عموم مردم بسته می باشد و به صورت اختصاصی است. اینگونه نرم افزارها، معمولا نرم افزارهایی است که توسط یک شرکت و یک سازمان، استفاده می شود و غالبا به منظور حفظ برند یا محافظت از اطلاعات مشتریان طراحی می شود.

تفاوت های Close Source و Open Source چیست؟

بین این دونرم افزار، تفاوت های زیادی وجود دارد و با دانستن این تفاوت ها، انتخاب در نوع نرم افزار آسان تر خواهد بود:

هزینه: نرم افزار Open Source رایگان است بنابراین معمولا اولین پارامتر مهم در انتخاب نوع نرم افزار است. نرم افزار Close Source با توجه به اینکه نیاز است مطابق با نیازهای کاربر، طراحی شود، عموما دارای هزینه است.

نوآوری: افرادی که در حوزه IT و برنامه نویسی فعالیت می کنند، میتوانند کارهای زیادی با نرم افزارهای Open Source انجام دهند. اگر از نرم افزار Close Source استفاده میکنید، تا زمانی که برنامه نویسان برای آن Update ارائه ندهند، نرم افزار به روز نمی شود.

قابلیت استفاده: نرم افزار Close Source غالبا بیشتر مورد استفاده می باشد چون معمولا داکیومنت ها و مقالات و راهنمای بیشتری از نرم افزار برای آن نوشته می شود. این گزینه معمولا در نرم افزارهای Close Source صذق نمی کند.

امنیت: نرم افزار Close Source به دلیل ماهیت باز بودن کدهای آن، به اندازه نرم افزارهای Close Source امن نمی باشد.

 

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها