جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

محدودیت ارسال ایمیل در دایرکت ادمین

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله توضیح خواهیم داد چگونه در کنترل پنل دایرکت ادمین برای ارسال ایمیل محدودیت ایجاد نمایید و به اصطلاح ارسال ایمیل را limit نماییم. به صورت کلی در کنترل پنل دایرکت ادمین به صورت پیش فرض مقداری برای ارسال ایمیل ست شده است که در این مقاله می خواهیم عدد پیش فرض دایرکت ادمین را تغییر دهیم و برای آن محدودیت ایجاد نماییم.

برای هر ایمیل می توانید محدودیت را اعمال نمایید که در حال حاضر به صورت پیش فرض اعمال محدودیت غیرفعال است و به این صورت نمایش داده می شود:

user_can_set_email_limit=0

 که برای فعال سازی آن کافیست دستور بالا را به مقدار زیر تغییر دهید:

user_can_set_email_limit=1

سپس می توانید تغییرات بالا را ذخیره نمایید.

حال وارد مسیر زیر می شوید:

/etc/virtual/

و سپس با دستور vi عبارت limit_username را تغییر دهید به عددی که مد نظر دارید تا تغییر یابد که در اینجا به جای username می بایست یوزر ایمیل اکانت مربوطه را وارد نمایید .

به صورت کلی فایل Exim.pl این امکان را فراهم می کند که  ارسال ایمیل ها توسط هر کاربر پیگیری گردد. که در بالا به محدود کردن ارسال ایمیل برای یک کاربر خاص را خدمتتان توضیح دادیم. که به صورت پیش فرض 200 ایمیل برای هر کاربر تعیین شده است.

هنگامی که مقدار limit file بیش از 0 باشد فایل exim.pl تعداد ایمیل های فرستاده شده توسط هر کاربر را خواهد شمرد. در مسیر /etc/virtual/usage  دو نوع فایل وجود داردبه نام “username” و “username.bytes“.که username.bytes میزان اندازه و بزرگی هر ایمیل را نشان می دهد و فایل username برای شمارش تعداد ایمیل های ارسال شده استفاده می شود. بنابراین هنگامی که می خواهید ارسال ایمیل اسپم را بررسی نمایید در صورتی که فایل  /etc/virtual/usage/username را بررسی نمایید یک فایل با حجم بزرگی را مشاهده خواهید نمود. همچنین با بررسی /etc/virtual/usage/username.bytes می توانید اندازه ی هر فایل را بررسی نمایید که معمولا ارسال ایمیل های با حجم یکسان به عنوان هرزنامه یا اسپم هستند.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها