در این مقاله قصد داریم به توضیح در مورد ERP و CRM بپردازیم و تفاوت هایی که این دو باهم دارند را بازگو کنیم.

CRM مخفف Managment Relashtionship Customer است. از نرم افزار CRM برای سازماندهی و هماهنگ سازی فروش ، بازاریابی و خدمات به مشتری استفاده می شود. این نرم افزار از تجزیه و تحلیل داده ها در مورد تاریخچه مشتریان با یک شرکت برای بهبود روابط تجاری با مشتریان استفاده می کند. یکی از جنبه های مهم سیستم های CRM استفاده از طیف وسیعی از کانالهای ارتباطی مختلف از جمله وب سایت یک شرکت ، تلفن ، ایمیل ، چت زنده می باشد. در واقع CRM بر توسعه فرهنگ های کسب و کار مشتری محور متمرکز است. CRM برای مثال کار های زیر را پوشش میدهد:

_اطلاعات مشتری در آن موجود است.

_ برای مشتری ایجاد تعامل میکند اصطلاحا Interface Customer دارد.

_باعث میشود فرآیند فروش به صورت اتوماتیک انجام شود.

_ به مشتری خدمات پشتیبانی میدهد

و…

ERP مخفف Enterprise resource planning است. که سیستم اتوماسیون جامع سیستم است که هدف آن مدیریت منابع است که این منابع می تواند منابغ مالی، انسانی، فنی و…باشد. در واقع CRM بخشی از سیستم ERP است. یعنی مشتری با تهیه آن می تواند کسب و کار خود را در همه جهات مدیریت کند. از مزایای پیاده سازی سیستم سازمان نگر ERP می توان به موارد زیر اشاره کرد:

_کاهش هزینه های عملیاتی

_پیشرفت فرآیند های سازمانی

_ایجاد هماهنگی میان قسمت های مختلف سازمان

_به وجود آوردن دسترسی هرچه بهتر و سریعتر به داده ها

و…

CRM ERP

به طور کلی سیستم های CRM و ERP به عنوان سیستم های مدیریتی معماری پیچیده ای دارند و در بستر خود تمایل دارند با دیگر سیستم ها ادغام شوند. این روش یک روش بسیار گران و با درصد شکست زیاد است. اتصال نقطه به نقطه ی این دو سیستم نیاز به یک تیم توسعه دهنده ی نرم افزار و تغییرات زیادی دارد. این اتصال نقطه به نقطه دو سیستم یک راه حل کوتاه مدت برای کسب و کار را فراهم می کند.

یکی دیگر از روش های کسب و کارها برای ادغام این دو سیستم، روشی با عنوان Swivel Chair می باشد، در این روش نیاز به یک فرد با سطح دسترسی به کل داده های دو نرم افزار داریم که به صورت دستی اطلاعات را از یک سیستم دریافت و وارد سیستم دیگر می کند. چنین روندی طبیعتا با خطا و صرف منابع انسانی زیادی همراه است.

با دیگر مقالات server.ir همراه باشید.

۱۳۹۸/۰۷/۳۰

نویسنده : ف لقمانی

0

چرخه حیات دامنه بین المللی

اکثر دامنه ها امکان ثبت در بازه زمانی 1-10 سال را خواهد داشت. در این مقاله چرخه حیات دامنه از زمان ثبت تا حذف توضیح داده خواهد شد. پس از بررسی آزاد بودن دامنه در آنالیزور های whois می ت...

۱۳۹۸/۰۷/۳۰

نویسنده : پ گروسی

0

فروش ویژه سرور اختصاصی و مجازی ایده پردازان به مدت محدود

فراتر از آنچه می خواهید! شرکت ایده پردازان با دریافت بالاترین سطح رضایت کاربران در یکسال اخیر، تصمیم گرفته است این تجربه لذت بخش را با کاهش هزینه های خرید اولیه برای برنامه نوی...

۱۳۹۸/۰۷/۳۰

نویسنده : ب حداد

0

مشکل دسترسی به فایل .htaccess و PHP.ini در کنترل پنل Cyberpanel

در مقالات گذشته در خصوص نصب کنترل پنل جدید و رایگانی با نام Cyberpanel صحبت کرده ایم. نحوه ی نصب، ایجاد اکانت و ساخت اکانت ایمیل را نیز در مقالات مختلف به اشتراک گذاشته ایم. در این مقا...

دیدگاه کاربران

در رابطه با : "توضیح و بیان تفاوت های بین CRM و ERP"

avatar
  عضویت  
با خبرم کن

وب گردی

جستجو
دقیقا متنی که نوشتم
جستجو در تیتر صفحات
جستجو در متن صفحات
جستجو در نظرات
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type

با ایده پردازان همراه شو ...