انتقال فایل از طریق SFTP

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله به توضیح مختصری در ارتباط با SFTP خواهیم پرداخت.

SFTP که خلاصه شده (SSH File Transfer Porotocol/Secure File Transfer Poroocol) میباشد در حقیقت یک انتقال فایل امن است.

SFTP تفاوت هایی با  FTP دارد که در ادامه به  توضیح آنها خواهیم پرداخت.

sftp

File Transfer Protocol که به اختصار FTP شناخته می شود یک پروتکل انتقال فایل محبوب بین دو سیستم از را ه دور می باشد.SFTP یک پروتوکل جداگانه می باشد که از طریق SSH می توان از آن استفاده نمود که از طریق یک اتصال ایمن به همان شیوه کار می کند.تقریبا در بسیاری از موارد استفاده از SFTP به FTP  به دلیل ویژگی های امینیتی زیر بنایی ترجیح داده می شود.FTP یک پروتوکل انتقال فایل ناامن است که در شبکه های مورد اطمینان مورد استفاده قرار می گیرد.

برای انتقال فایل از طریق SFTP نیاز به دسترسی به سرور از طریق SSH  می باشد و هنگامی که کاربری قصد انتقال اطلاعات از طریق SFTP از سرور A به B را داشته باشد نیاز است که در سرور B کامند sftp  به همراه آیپی سرور A را وارد نمایید و با وارد نمودن یوزرنیم و پسورد سرور A به آن سرور اط طریق SFTP متصل گردد. اما در برخی موارد هنگامی که پورت SSH از حالت پیشفرض  که 22 میباشد به پورت دیگری تغییر داده شده باشد، امکان اتصال از طریق SFTP به آن سرور  فراهم نمی باشد و ارور مربوط به اینکه نیاز است که پورت SSH را به 22 تغییر دهید را دریافت خواهید نمود. در این حالت یکی از راهکار ها این خواهد بود که ابتدا  پورت SSH سروری را که می خواهید از طریقSFTP به آن متصل شوید را به حالت 22 تغییر دهید که در مقاله تغییر پورت SSH می توانید اینمورد را مطالعه نمایید. و بعد از آن که انتقال از این طریق پایان یافت مجدد پورت SSH را به مقدار دلخواه بازگردانید. اما در ادامه می توانید با وارد نمودن کامند زیر با همان پورت های شخصی سازی شده نیز از طریق SFTP به سرور متصل شوید و دیگر نیازی به تغییر پورت به 22 نیز نخواهید داشت.

sftp -oPort=custom_port sammy@your_server_ip_or_remote_hostname

امیدواریم خواندن این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

 
اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها