جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

استفاده از ایمیل در کنترل پنل Webmin

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در مقالات گذشته توضیحاتی در خصوص کنترل پنل رایگان Webmin را با شما عزیزان به اشتراک گذشته ایم. مقالاتی مانند نصب کنترل پنل Webmin ، تنظیمات DNS، نصب گواهینامه SSL و استفاده از پلاگین CSF می باشد. در این مقاله در خصوص استفاده از خدمات ایمیل آن توضیحاتی خواهم داد. همانطور که می دانید، یکی از مزیت های داشتن کنترل پنل، استفاده از خدمات ایمیل آن می باشد. زیرا با داشتن کنترل پنل شما به راحتی می توانید نیم سرورها را تنظیم نمایید و یا این که به ایمیل خود دسترسی داشته باشید. تنظیم نیم سرورها و ست کردن رکوردهای SPF و DKIM با استفاده از DNS zone راحت تر انجام می شود. یکی از مهم ترین رکوردهای ایمیل نیز MX می باشد که زمانی که رکورد آن ایجاد شود، ارسال و دریافت ایمیل نیز امکان پذیر می باشد.

حال می خواهیم نحوه استفاده از امکانات ایمیل Webmin را بررسی کنیم. پس از ایجاد یک اکانت در سرور می توانید از خدمات هاست ایجاد شده استفاده نمایید. در کنترل پنل Webmin کاربر admin به تمامی ایمیل های شما دسترسی دارد. البته محدود کردن همه این موارد امکان پذیر می باشد. برای ایجاد یک وب میل می بایست وارد بخش Edit users شوید:

Webmin

سپس بر روی گزینه Add users to this servers را کلیک نمایید و یورز جدید ایمیل خود را معرفی نمایید:

webmin

در ادامه شما می توانید همانند دیگر کنترل پنل ها، اکانت ایمیل را با پسوند @domain ایجاد نمایید. در این بخش پسورد ایمیل را نیز وارد می کنید:

webmin

پس از ایجاد ایمیل می توانید مجدد وارد بخش Edit users شوید و در آنجا یوزر را انتخاب نمایید و بر روی آن کلیک کنید. سپس بر روی گزینه Login to usermin کلیک می کنید و وارد بخش اکانت usermin می شوید که به صورت کلی پورت آن نیز مجزا می باشد و با 20000 است:

webmin

در این بخش شما به تمامی آیکن های ایمیل مانند Inbox، Sent ،Draft و … دسترسی دارید و می توانید از خدمات ایمیل آن استفاده نمایید.

webmin

امیدواریم این مقاله نیز برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. ما را در بخش مقالات دنبال کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها