اتصال همزمان چند نفر به ریموت در سرور ویندوزی

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله در خصوص امکان اتصال چندین نفر به صورت همزمان در ریموت سرور های ویندوزی خواهیم پرداخت.

به صورت پیش فرض در سرور های ویندوزی امکان اتصال یک نفر به سرور وجود دارد و در صورتی که همزمان شخص دیگری به سرور توسط ریموت متصل شود شخص اول از ریموت خارج می شود و اتصال آن با سرور قطع خواهد شد.

اما این امکان وجود دارد که تعداد افراد متصل به ریموت را تغییر داد و برای تعداد  افراد معینی تنطیم نمود. البته در صورتی که تعداد افراد متصل به سرور  به صورت همزمان زیاد باشد ممکن است که سرعت سرور کمی کاهش یابد. اما به هر حال این یک گزینه قابل تنطیم در سرور ویندوزی می باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

به طور کلی در ویندوز سرور با استفاده از تنظیمات زیر میتوانید تا تعداد نامحدودی اتصال همزمان از طریق ریموت دسکتاپ ایجاد نمایید برای این کار میتوانید در آموزش پارامتر RD Maximum Connections allowed را بر روی تعداد اتصال همزمان مورد نیاز خود تنظیم نمایید،اما لازم است به این نکته ی مهم توجه داشته باشید این تعداد اتصال همزمان تنها از طریق یک یوزر ممکن می باشد.

برای این منظور ابتدا توسط ریموت به سرور متصل شوید. سپس در قسمت سرچ ویندوز عبارت RUN را وارد نمایید (و یا در کیبورد دکمه ویندوز و R را با هم بفشارید). سپس عبارت gpedit.msc را وارد نمایید و دکمه Enter را بفشارید.

سپس در پنجره باز شده (Local Group Policy Editor) وارد مسیر زیر شوید:

Administrative Template>>Windows Components>>Remote Desktop Session Host>>Connections

سپس مانند تصویر زیر برروی Restrict Remote Desktop Services user to a single Remote Desktop Services session  رفته و کلیک نمایید و سپس برروی disable کلیک نمایید.

حال پس از اعمال تغییرات مانند تصویر زیر برروی  Limit Number Of Connection کلیک نمایید و سپس برروی Enable کلیک نمایید و سپس RD Maximum Connection Allow را برروی تعداد کسانی که به صورت همزمان می توانند به سرور به صورت همزمان متصل شوند را تعیین نمایید .

حال می توانید تغییرات را ذخیره نمایید و سپس از ریموت سرور به صورت همزمان با تعداد افراد تعیین شده استفاده نمایید.

اما در حالتی که قصد دارید با چند یوزر متفاوت اقدام به اتصال همزمان از طریق ریموت دسکتاپ نمایید این مقدار تنها تا دو اتصال همزمان ممکن می باشد و در صورتی که کاربر سومی قصد اتصال به سرور به صورت همزمان از طریق ریموت با دو کاربر متصل دیگر نماید حتما باید یکی از کاربرانی که در ریموت سرور به صورت همزمان لاگین می باشد ریموت را ترک نماید تا کاربر جدید امکان ورود به ریموت را داشته باشد.

اما برای رفع این مورد نیز راه حلی وجود ، اگر که قصد دارید با بیش از دو کاربر به صورت همزمان به سرور خود از طریق ریموت متصل شوید استفاده از لایسنس دسترسی کاربر یا client access licenses (CALs) الزامی می باشد.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد و در مقالات دیگر نیز در آینده در خدمت شما هستیم.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
2 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

انجام این کار روی سرورهای شما ازاد هست؟

سلام
بله مشکلی از این بابت نیستش میتونید انجام بدید روی سرورتون
موفق و پیروز باشید