جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

تغییرات نسخه 90 گوگل کروم

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

همانطور که می‌دانید، کروم مرورگر شرکت گوگل و پرکاربردترین ابزار وبگردی استفاده شده در بین کاربران اینترنت می‌باشد. گوگل از ابتدای معرفی این مرورگر همواره در تلاش بوده است تا آن را به ابزاری سریع، آسان و امن برای جستجو در شبکه اینترنت مبدل سازد. حال این شرکت با معرفی نسخه 90 گوگل کروم گامی جدید را در این راه پیموده است.

در این نسخه تغییرات ظاهری زیادی ایجاد نشده است، اما در بطن کار اصلاحاتی صورت گرفته‌اند که در گذر زمان قطعا به ان پی خواهید برد. این تغییرات شامل بهبود نحوه کپی و پیست، مدل‌های AR بهتر و کدکی جدید برای مصرف کمتر پهنای باند حین ویدیو کنفرانس‌ها می‌باشد.

HTTPS در نسخه 90 گوگل کروم

در نسخه 90، مرورگر کروم برای بارگذاری آدرس‌های وارد شده در نوار جستجوی خود به صورت پیشفرض از پروتکل //:https استفاده خواهد کرد. این امر موجب افزایش امنیت و بهبود سرعت بارگذاری سایت‌هایی خواهد شد که از پروتکل HTTPS پشتیبانی می‌نمایند.

عموم کاربران به هنگام وارد نمودن ادرس یک وبسایت از درج عباراتی مانند “//:http” یا “//:https” چشم‌پوشی می‌کنند. برای مثال بازدیدکنندگان برای ورود به سایت شرکت تدبیرپردازان ایده‌های ابری غالبا عبارت “server.ir” را به جای عبارت “https://server.ir” در نوار جستجو مرورگر وارد می‌کنند. در نسخه‌های پیشین، کروم به صورت پیشفرض از پروتکل //:http برای بارگذاری وبسایت استفاده می‌نمود.

این درحالی است که در نسخه جدید کروم، از پروتکل //:https به صورت پیشفرض برای مسیربابی ادرس وارد شده در Omnibar(نوار جستجو کروم)استفاده می‌شود. با توجه به امنیت بالاتر پروتکل //:https، این تغییر در وهله اول منجر به ارتقا وضعیت امنیتی و حریم خصوصی وبسایت‌ها و کاربران آن‌ها می‌گردد. مورد دیگری که در نسخه 90 گوگل کروم بهبود خواهد یافت بدون شک سرعت بارگذاری اولیه سایت‌هایی است که این پروتکل را پشتیبانی می‌کنند، چرا که از این پس دیگر کروم به جای اینکه از طریق //:http به //:https متصل شود، مستقیما این کار را انجام خواهد داد.

HTTP در نسخه 90 کروم

در خصوص سایت‌هایی که همچنان از https پشتیبانی نمی‌کنند، کروم پس از تلاش ناموفق برای بارگذاری آن‌ها توسط این پروتکل، سراغ http رفته و از این پروتکل استفاده می‌نماید. همچنین در مواردی که مشکلی در گواهینامه یا اتصال به https بوجود آید، دستورالعمل مشابهی اتخاذ می‌شود.

HTTPS

به وسیله رمزنگاری داده‌ها، از ترافیک مبادله شده بین یک وبسایت و کاربران آن محافظت می‌نماید تا به این ترتیب هکر‌ها و افراد متخاصم امکان خواندن و یا تغییر دادن این اطلاعات را نداشته باشند. سایت‌هایی از این پروتکل برای رمزنگاری داده‌های منتقل شده استفاده می‌کنند که دارای گواهینامه SSL باشند. کروم طبق ادعای خودش در سالیان اخیر همواره در تلاش برای افزایش امنیت کاربران خود بوده است و نسخه 90 گوگل کروم را نیز گامی دیگر در راه نزدیک شدن به این هدف می‌داند.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها