جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

پلاگین ، ویرایش(Edit) فایل و چند قابلیت دیگر در دایرکت ادمین

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

پلاگین هایی که در دایرکت ادمین نصب می شوند در قسمتی به نام Plugin manager قرار می گیرند و این پلاگین ها عموما از طریق SSH برروی دایرکت ادمین نصب می گردند مانند فایروال دایرکت ادمین یا همان CSF. در صورتی که پلاگینی نصب نکنید در قسمت plugin manager موردی برای شما نمایش داده نمی شود، البته از طریق همین قسمت می توانید پلاگین های مد نظر را ADD نمایید که در این قسمت نیز قابلیت جالبی برای شما در نظر گرفته شده است تا بتوانید پلاگین های مد نظر خود را از دو راه وارد نمایید .

پلاگین ، ویرایش(Edit) فایل

راه اول استفاده از لینک دانلود سایتی است که پلاگین مربوطه در آنجا قرار دارد که بدین منظور می بایست لینک دانلود را در قسمت URL دایرکت ادمین قرار دهید. روش دیگر که روش معمول تری است، آپلود نمودن پلاگین دانلود شده از روی سیستم خود به داخل کنترل پنل است.

 

علاوه بر این موارد در همین قسمت امکان فعال و غیر فعال نمودن،نصب و حذف و آپدیت پلاگین ها وجود دارد.

توجه نمایید که پلاگین هایی که نصب می نمایید در صفحه ای اول دایرکت ادمین (سطح ادمین) به عنوان یک بخش مجزا که قسمت های مختلفی را شامل می شود قرار می گیرد.

Brute force monitor 

در این بخش که از اسم آن پیداست برای اتک های خاص می باشد که با وارد شدن به این قسمت گزینه هایی پیش روی شما قرار می گیرد که می توانید به طور مثال IP ای که قصد لاگین به کنترل پنل شما را داشته اما موفقیت آمیز نبوده است را بلاک نمایید و همچنین در پایین صفحه می توانید IP های بلاک شده را مشاهده و در صورت تمایل unblock نمایید

Complete Usage Statistics

در مقالات قبلی توضیح داده شد که برای مشاهده ی میزان فضای مصرفی توسط هر کاربر می بایست وارد آن کاربر مربوطه شوید، اما در صورتی که بخواهید میزان فضای اختصاص داده شده و مصرف شده ی کل سیستم را مشاهده نمایید چطور؟ برای اینکار می بایست از سطح ادمین دایرکت ادمین، وارد بخش Complete Usage Statistics شوید و در آنجا اطلاعات مفیدی از جمله میزان فضا،میزان پهنای باند و غیره ذکر شده است.

Process Monitor

این بخش همانطور که از نام آن می توان حدس زد، برای مانیتور کردن مصرف منابع توسط کاربرانی دایرکت ادمین شماست، که با ورود به این قسمت، آخرین پروسه انجام شده، میزان CPU مصرف شده و دیگر موارد را مشاهده خواهید کرد که به طور کلی این بخش برای موارد خاص استفاده می گردد.

File Editor

بخش دیگری که به منظور دسترسی آسان تر برای شما قرار داده شده است File Editor یا ویرایشگر فایل است، البته همانطور که می دانید این بخش در فایل منیجر نیز وجود دارد اما به منظور دسترسی سریع تر و ویرایش تمام فایل های از یک قسمت این بخش تعبیه شده است که با ورود به آن از منوی بالا نوع فایلی که می خواهید ویرایش نمایید را انتخاب نموده و show file را زده و در نهایت بعد از ویرایش آن، گزینه ی save را می زنید تا تغییرات اعمال گردند.

System Backup

بی شک دنبال بخشی که برای شما Cron باشد بوده اید ، البته برای بک آپ گیری این قابلیت به عنوان آپشن اضافه در قسمت مربوطه قرار داده شد که در مقاله ای جداگانه به طور کامل آن را شرح دادیم، اما بخش دیگری نیز در سطح ادمین وجود دارد که System backup است و با ورود به این قسمت می توانید تعیین کنید که چه زمانی برای شما بک آپ گرفته شود، چند روز در ماه یا هفته، از چه قسمت هایی بک آپ گرفته شود و نیز می توانید قابلیت انتقال بک آپ ها به سرور دیگری با استفاده از ftp را صادر نمایید.

به طور کلی در سیر کنترل پنل دایرکت ادمین، از سطح کاربر دایرکت ادمین شروع کردیم و تمامی بخش های این سطح را گفتیم و به بخش ادمین رسیدیم و موارد مهم و شالوده ی کلی از این کنترل پنل را به طور کلی برای شما توضیح دادیم و ایمان داریم که با مطالعه ی این مقالات قطعا دید بهتر و تسلط بیشتری برروی این کنترل پنل لینوکسی پیدا خواهید کرد. لازم به ذکر است که  دانشنامه Server.ir هرروز با مقالات به روزی در زمینه ی میزبانی وب آپدیت شده و مطالب مفیدی که قطعا برای شما مفید خواهد بود در این قسمت قرار داده می شود و هدف ما نیز افزایش آگاهی مردم در این زمینه است.

لذا اگر آرشیو دانشنامه ی ما را مشاهده نمایید مطالب مفیدی خواهید یافت و انواع کنترل پنل ها و دیگر موارد به طور کامل شرح داده شده اند. لذا قویا توصیه می نماییم که هرروز به دانشنامه ی Server.ir رجوع کنید و پاسخ پرسش های خود را در مقالات ما جستجو نمایید و هرروز دانش خود را آپدیت نمایید.

سیر مطالب کنترل پنل دایرکت ادمین در همینجا به پایان رسید و در روز های آتی با مطالب جدید تر و به روز تری در خدمتتان خواهیم بود

از همراهی همیشگی شما بی نهایت سپاسگذاریم

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها