جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

محیط‌ دسکتاپ

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

محیط‌ دسکتاپ

 محیط میز کار در سیستم های شبه-یونیکسی  متنوع و انعطاف پذیر است. محیط میز کار معمولا از یک مدیر  پنجره مدیر فایل(مثل Dolphin) گروهی از پوسته ها و برنامه ها و همچنین کتابخانه ها برای مدیریت میزکار تشکیل شده است. هر یک از این بخش ها می توانند به طور مستقل تنظیم و مدیریت کرد.

محیط میز کار  مثل یک ماژولی است که می توان آن را فعال و غیر فعال کرد و موقع Boot سیستم می توان با تنظیماتی مستقیم به میز کار گرافیکی وارد شد.

یک سامانه محیط میز کاری پنجره ایکس، یک مدیر پنجره را با یک دسته برنامه‌ها که از قوانین رابط انسانی پیروی می‌کند و تحت سامانه پنجره ایکس اجرا می‌شود، در هم می‌آمیزد. معمولا آنها با سیستم‌های عاملی همچون لینوکس استفاده می‌شوند. همانطوری که یک مدیر پنجره مشابه رابط کاربری آکوا (آکوا) در OS X است، یک محیط میزکاری لینوکس نیز مشابه آکوا است مانند همه برنامه‌های گرافیکی و ابزارهای پیکره بندی پیش فرض OS X. بعضی از مدیران پنجره از قبیل IceVM ،Fluxbox و WindowMaker محیط‌های میزکاری ابتدایی ای دارند، در حالی که بقیه مانند evilwm و wmii اینطور نیستند. در آغاز CDE به عنوان یک راه حل انحصاری در دسترس بود ولی هرگز در سامانه‌های لینوکسی به خاطر هزینه ومحدودیت‌های قراردادها محبوب نبود. در سال ۱۹۹۶ کی دی ای منتشر شد که با انتشار گنوم در سال ۱۹۹۷ تعقیب شد. Xfce هم پروژه کوچک مشابهی است که در سال ۱۹۹۷ پایه‌گذاری شد و روی سرعت و پیمانه‌ای بودن تمرکز داشت. یک مقایسه بین محیط‌های میزکاری سامانه پنجره ایکس تفاوت‌های بین این محیط‌ها را نشان می‌دهد

امروزه گنوم و کی دی ای میز کارهای غالب هستند و اغلب به صورت پیش فرض روی سامانه‌های لینوکسی نصب شده‌اند. هر یک از آنها این موارد را فراهم می‌کنند:

  • برای برنامه نویسان، مجموعه‌ای از APIهای استاندارد، یک محیط برنامه نویسی و یک راهنمای رابط انسانی.
  • برای مترجمان، یک زیر ساخت همکاری. کی دی ای و گنوم در زبان‌های بسیاری در دسترس هستند.
  • برای هنرمندان، یک فضای کاری برای به اشتراک گذاشتن استعداد هایشان.
  • برای متخصصان طراحی ماشین، شانس کمک به ساده کردن محیط‌های کاری.
  • برای توسعه دهندگان برنامه‌های شخص ثالث، یک محیط ارجاعی برای یکپارچه سازی. OpenOffice.org از این دسته برنامه‌ها است.
  • به کاربران، میزکاری کامل و دسته‌ای از نرم افرازهای ضروری. این نرم‌افزارها شامل برنامه‌هایی همانند مدیر فایل، مرورگر وب، پخش کننده چند رسانه‌ای، سرویس گیرندهٔ ایمیل، دفتر آدرس‌ها، PDF خوان، اداره کننده تصاویر و برنامه‌های تنظیمات سیستمی می‌باشد.
اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها