رفع مشکلات رایج xbox

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

xbox one problems

در این مقاله به دلایل مشکلات رایج xbox می‌پردازیم و امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع گردد.

 

ممکن است دو مشکل کلی اتصال وجود داشته باشد:

Xbox قادر به اتصال نیست

اتصال ضعیف

دلایل مشکلات اتصال xbox one

در زیر برخی از دلایل متداول وجود مشکل در اتصال Xbox One آورده شده است. برای شناسایی علت مشکل خود، باید مراحل عیب یابی را انجام دهید.

 

سرور Xbox Live از کار افتاده است

اگر قبلاً می توانستید بدون مشکل آنلاین بازی کنید، ممکن است مشکلی در سرورهای Xbox Live وجود داشته باشد. این ممکن است هر از گاهی اتفاق بیفتد و تنها کاری که باید انجام دهید این است که صبر کنید تا مشکل حل شود. بازی‌های تازه راه‌اندازی شده ممکن است مستعد مشکلات سرور باشند، اگرچه نسخه‌های قدیمی و پایدار نیز ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند.

مشکلات سرور معمولاً با خطاهای روی صفحه نشان داده می شوند، بنابراین فقط صبور باشید و اگر در بازی فعلی خود با مشکل سرور مواجه شدید سعی کنید یک بازی متفاوت انجام دهید.

 

یک نقص در دستگاه شبکه خانگی شما

برخی از مشکلات اتصال Xbox One به دلیل مشکل مودم یا روتر شما است. روترهایی با سیستم عامل قدیمی ممکن است تا زمانی که به روز رسانی نکنید، آنطور که انتظار می رود کار نکنند.

در برخی موارد، آسیب فیزیکی به مودم یا روتر ممکن است منجر به قطع کامل اتصال اینترنت شود.

اگر در حال حاضر مشکلی در سرور Xbox Live وجود ندارد، می توانید تجهیزات خانه خود را عیب یابی کنید.

xbox one

مشکل کنسول ایکس باکس وان

یک مشکل در خود کنسول ممکن است باعث مشکلات اتصال کند یا متناوب شود. دلیل این وضعیت بسته به شرایط نرم افزار یا سخت افزار Xbox One شما می تواند متفاوت باشد.

اگر دائماً کنسول خود را به اینترنت وصل نمی‌کنید، مطمئن شوید که بازی‌ها و نرم‌افزارهای آن را به‌روز نگه دارید تا احتمال اشکالات نرم‌افزاری کاهش یابد.

برای سخت افزار، باید با کنسول ایکس باکس وان مانند گوشی خود رفتار کنید. اگر کنسول مرتباً در معرض ضربه قرار گیرد یا با چیزی سخت (یا افتادن) برخورد کند، اجزای داخلی به راحتی می توانند خراب شوند.

 

عیب یابی مشکلات اتصال Xbox One

در در ادامه راه حل هایی ارائه میشود که باید انجام دهید تا هر مشکل اتصالی را که در ایکس‌باکس وان خود تجربه می‌کنید برطرف کنید.

قبل از شروع، مطمئن شوید که حساب Xbox Live شما فعال است . برای انجام بازی‌های آنلاین یا چند نفره باید اشتراک طلایی Xbox Live داشته باشید. اگر در انجام بازی‌های آنلاین مشکل دارید، ابتدا بررسی کنید که حساب شما دارای اشتراک premium است.

 

وضعیت سرویس Xbox Live را بررسی کنید

به صفحه رسمی وضعیت سرور Xbox Live بروید تا ببینید آیا قطعی فعلی وجود دارد یا خیر. مطمئن شوید که همه موارد را بررسی کنید تا ببینید آیا مشکل اتصال شما به دلیل یک مشکل همگانی است یا خیر


کد خطا یا پیام را بررسی کنید

آیا شما یک کد خطا یا پیام دریافت می کنید؟ اگر ایت چنین است، کد یا خطا را یادداشت کنید و با استفاده از کامپیوتر یا تلفن هوشمند خود، درباره آن یک جستجوی سریع در گوگل انجام دهید. برخی از کدها ممکن است به برخی از راه حل های آنلاین اشاره کنند زیرا توسط سایر گیمرها تجربه می شوند بررسی کنید که شبکه وایرلس به درستی راه‌اندازی و اجرا می‌شود (اگر وای فای است).

آیا با وای فای Xbox One خود مشکل دارید؟   سعی کنید بررسی کنید که آیا شبکه بی سیم شما با استفاده از دستگاه های بی سیم دیگر کار می کند یا خیر. اگر دستگاه های دیگر نیز قادر به اتصال نیستند، باید وای فای خود را عیب یابی کنید تا مشکل در Xbox خود برطرف شود. ممکن است بخواهید از ISP خود کمک بگیرید تا مشکل را حل کنید.

شاید دوست داشته باشید: 10 راه برای رفع لگ و کندی PS4

 

هارد ریست

راه اندازی مجدد ایکس باکس وان گاهی اوقات می‌تواند مشکلات اتصال را برطرف کند.

– در Xbox خود، دکمه Xbox را فشار داده و نگه دارید تا چراغ پشت آن خاموش شود (حدود 5 ثانیه). این باید کنسول را خاموش کند.

– بعد از خاموش شدن ایکس باکس، سیم برق را جدا کرده و 2 دقیقه صبر کنید.

– همه کابل‌ها را دوباره وصل کنید و ایکس باکس وان را روشن کنید.

این مراحل باید کارت شبکه را پاک کرده، کش را پاکسازی، و کارت را بازخوانی کند.

کنسول خود را با سیم وصل کنید.

اگر در هنگام بازی از اتصال وای فای استفاده می کنید و مشکل در این مرحله برطرف نشده است، راه حلی که می توانید امتحان کنید این است که کنسول خود را مستقیماً به مودم وصل کنید. مطمئن شوید که از یک کابل اترنت شناخته شده برای این کار استفاده می کنید راه اندازی مجدد مودم/روتر

اگر پس از راه‌اندازی مجدد ایکس‌باکس وان همچنان اتصال قطع است ، کار بعدی که میتوانید انجام دهید این است که مودم/روتر را روشن کنید. مودم/روتر را خاموش کنید و آن را از جلوی پریز برق برای حدود 30 ثانیه جدا کنید. پس از آن، آن را برگردانید و دوباره مشکل را در کنسول خود بررسی کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها