جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

کاربرد یادگیری ماشین و آمار در داده کاوی

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله قصد داریم تا در مورد کاربرد یادگیری ماشین و آمار در داده کاوی صحبت کنیم. همراه ما باشید.

در مقالات قبل در مورد Data Mining صحبت کردیم و همچنین به جایگاه داده کاوی در میان علوم دیگر پرداختیم که برای این مورد میتوانید به مقالات مربوط به آن ها مراجعه بفرمایید و مطالعات خود را انجام دهید

قبل از اینکه به موضوع این مقاله بپردازیم با هم مروری بر تعریف داده کاوی داشته باشیم تا به درک بهتری از مطالب این مقاله برسیم.

داده کاوی یا Data Mining به معنای کشف دانش از داده هاست، به طور ساده داده کاوی به معنای استخراج دانش از مقدار زیادی داده ی خام است.

کاربرد یادگیری ماشین و آمار در داده کاوی:

داده کاوی از پیشرفت هایی که در زمینه هوش مصنوعی و آمار رخ می دهد بهره می گیرد. هردوی این زمینه ها در مسایل شناسایی الگو و طبقه بندی داده ها کار می کنند و بالتبع در داده کاوی استفاده مستقیم خواهند داشت. و هردو گروه در شناخت و استفاده از شبکه های عصبی فعال می باشند. داده کاوی جانشین تکنیک های آماری سابق نمی باشد بلکه وارث آنها بوده و در واقع تغییر و گسترش تکنیک های سابق برای متناسب سازی آنها با حجم داده ها و مسائل امروزی می باشد تکنیک های کلاسیک برای داده های محدود و مسائل ساده مناسب بوده اند حال آنکه با پیچیده شدن مسائل و رشد روز افروز داده ها نیازبه تغییر آنها کاملا طبیعی است به عبارت دیگر داده کاوی ترکیب تکنیک های کلاسیک با الگوریتم های جدید مثل شبکه های عصبی و درخت تصمیم گیری می باشد.

مهمترین نکته این است که داده کاوی راه کاری است برای مسائل تجاری امروز به کمک تکنیک های آماری و هوش مصنوعی برای افراد حرفه ای که قصد دارند یک مدل پیش بینی ایجاد نمایند.

با دیگر مقالات ما در server.ir همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها