جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

چرا سرعت بارگذاری یک سایت اهمیت دارد؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

طولانی بودن زمان بارگذاری یک وبسایت می‌تواند اثرات مخربی بر رضایت کاربران، ترافیک و سئو سایت ایجاد نماید. به طور کلی سرعت سایت به معنای زمان لود شدن صفحات یک آدرس به صورت کامل تعریف می‌گردد. هرچه این بارگذاری سریع تر و در زمان کمتری صورت گیرد، وبسایت ترافیک و رتبه بهتری نزد موتورهای جست و جو کسب می‌نماید.

سرعت سایت

دلایل اهمیت سرعت وبسایت

نرخ تبدیل:

مطالعات و تجربیات گوناگون اثبات نموده‌اند که سرعت یک وبسایت اثر مستقیمی بر نرخ تبدیل کاربران دارد. نرخ تبدیل، به معنای نرخ تکمیل یک خواسته مشخص وبسایت توسط کاربران می‌باشد. برای مثال این شاخص در یک سایت فروشگاهی می‌تواند به عنوان درصد تبدیل کاربران به مشتریان و خریداران تعریف گردد. سرعت مناسب بارگذاری صفحات یک سایت باعث بازدید طولانی تر کاربران و افزایش نرخ تبدیل می‌گردد. در این راستا شرکت‌هایی وجود داشته‌اند که تجربه خود از این موضوع را به اشتراک گذاشته اند:

  • Mobify پس از کاهش 100 میلی ثانیه‌ای لود صفحه خانه وبسایت خود متوجه رشد 1.11% در نرخ تبدیل خود شد.
  • خرده فروشی AutoAnything   پس از نصف کردن زمان بارگذاری صفحات خود شاهد افزایش 12% در فروش خود بود.
  • والمارت طی تجربیات خود دریافت بهبود یک ثانیه‌ای مدت لود  باعث افزایش 2 درصدی نرخ تبدیل گشته است.

در نتیجه می‌توان نتیجه گرفت افزایش سرعت سایت رابطه مستقیمی با نرخ تبدیل دارد.

نرخ خروج یا پرش:

این شاخص بیانگر درصد بازدیدکنندگانی است که پس از مشاهده تنها یک صفحه از سایت خارج می‌شوند. کاربران به طور معمول در صورت تاخیر در باز شدن یک صفحه، از بازدید آن منصرف می‌گردند. BBC معتقد است به ازای هر ثانیه اضافی برای بارگذاری صفحات، 10 % از بازدیدکنندگان خود را از دست می‌دهد.

سئو وبسایت:

از آنجاییکه اولویت موتورهای جستجو از جمله گوگل رساندن محتوای مرتبط در سریعترین زمان ممکن به کاربران است، سرعت سایت امری کلیدی در رتبه بندی به شمار می‌رود. همچنین عملکرد یک سایت و یا اپلیکیشن بر روی گوشی‌های موبایل نیز در این زمینه از اهمیت خاصی برخوردار است.

چه مواردی بر سرعت سایت موثر هستند؟

حجم صفحات:

میزان حجم منابعی که یک صفحه برای بالا آمدن نیاز به بارگذاری دارد نقش موثری بر سرعت ان خواهد داشت. فایل‌های جاوااسکریپت و CSS سنگین، تصاویر بهینه‌سازی نشده و ویدیو‌های متعدد منجر به کندی عملکرد یک صفحه ‌می‌گردند. با این وجود به علت ظهور تکنولوژی‌های جدید طراحی و پیچیده شدن وبسایت‌ها، برنامه‌نویسان ملزم به استفاده از منابع زیادی برای ایجاد یک صفحه هستند و به همین سبب حجم کلی صفحات اینترنتی در حال افزایش است.

سرعت اینترنت:

حتی یک صفحه بسیار سبک نیز در صورت استفاده از اینترنت کم سرعت به کندی بارگذاری می‌شود.سرعت و کیفیت خدمات ارائه شده از ISP‌ها اثر بسزایی در این مورد دارد، به خصوص سرعت اینترنت اپراتورهای خط بر روی تلفن‌های همراه که به صورت کلی بر اساس میزان پوشش کیفیت متغیری دارند. البته این مورد تا حدودی با به کار بستن تکنیک‌هایی از سمت برنامه‌نویسان قابل کنترل می‌باشد. تکنیک‌هایی از قبیل فشرده‌سازی کد‌ و فایل‌ها و استفاده از خدمات CDN.

موقعیت میزبانی وبسایت:

از عوامل دیگر موثر بر سرعت سایت می‌توان به میزان فاصله جغرافیایی بازدید‌کننده و محل میزبانی سایت اشاره کرد. فاصله فیزیکی زیاد بین مبدا و مقصد منجر می‌گردد محتوا مسیر طولانی تری را بپیماید و در نتیجه سرعت بارگذاری افزایش یابد.

 

 

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها