جذب کارشناس فروش

هاست ابری چیست؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

هاست ابری چیست؟ این سوال یکی از پرتکرارترین سوالاتی است که معمولا پرسیده می‌شود. هاست ابری یا (Cloud Hosting) یک روش ارائه خدمات هاستینگ است که در آن، منابع سرور از طریق اینترنت و چندین سرور فیزیکی به صورت مجازی به کاربران ارائه می‌شوند.

در واقع در این نوع هاست، سایت بر روی شبکه‌ای از سرورها قرار دارد که به صورت خودکار و بدون از دست دادن اطلاعات به یکدیگر متصل می‌شوند و در نتیجه برای کاربران امکان ارائه منابع سرور بیشتر و افزایش امنیت و پایداری سایت به وجود می‌آید.

بهتر است بدانید در هاست ابری، در صورت نیاز به منابع بیشتر مانند فضای دیسک، پردازنده، حافظه و پهنای باند، می‌توان منابع را سریعا و با توجه به نیاز کاربر افزایش داد. همچنین معمولاً از پشتیبانی 24 ساعته برخوردار است و می‌تواند امکاناتی مانند پشتیبانی از برنامه‌های مختلف، نصب خودکار وب سرور و مدیریت راحت‌تر سایت را به کابران ارائه دهد. در ادامه تلاش می‌کنیم اطلاعات بیشتری را در این خصوص، در اختیار شما مخاطبین گرامی قرار دهیم.

هاست ابری چیست

معرفی هاست ابری

در ابتدای این مقاله به معرفی کامل و شفاف این نوع هاست پرداختیم.

اگر بخواهیم توضیح مختصری در این رابطه دهیم، باید بگوییم هاست ابری از طریق اینترنت و چندین سرور فیزیکی، به صورت مجازی به کاربران ارائه می‌شود. این هاست فواید زیادی دارد و سایت را بر روی شبکه‌ای از سرورها قرار می‌دهد.

هاست ابری و مزایای آن

اکنون که توانسته‌اید با این نوع از هاستینگ آشنایی نسبی پیدا کنید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که مزایای آن چیست.

بهتر است بدانید این هاست مزایای بسیار زیادی را به صاحبان وب‌سایت‌ها ارائه می‌دهد و همین امر باعث شده است به یک هاست پرطرفدار تبدیل شود. در ادامه مزایای این هاست را با شما در میان می‌گذاریم.

افزایش پایداری و قابلیت دسترسی

یکی از مواردی که در این زمینه و آشنایی با مزایای این نوع هاست باید به آن بپردازیم، افزایش پایداری و قابلیت دسترسی به هاست است. همانطور که بالاتر به آن اشاره کردیم، در هاست ابری، سایت شما بر روی چندین سرور قرار دارد و در صورتیکه یک سرور خراب شود، سایت شما به سرور دیگری منتقل و قابلیت دسترسی به آن حفظ می‌شود.

این مسئله نقش بسیار زیادی در افزایش تعامل کاربران با سایت شما دارد و می‌تواند رضایت آن‌ها را افزایش دهد. هر چقدر رضایت کاربران از سایت شما بالاتر رود، به همان اندازه به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا می‌کنید و می‌توانید برند خود را به یک برند شناخته‌شده تبدیل نمایید.

قابلیت افزایش منابع

یکی دیگر از مواردی که در این زمینه باید مد نظر قرار دهیم، قابلیت افزایش منابع است. در هاست ابری، در صورت نیاز به منابع بیشتر مانند فضای دیسک، پردازنده، حافظه و پهنای باند می‌توان منابع را افزایش داد. این کار به سرعت انجام می‌شود و همواره تلاش می‌شود نیاز کاربران در کم‌ترین زمان ممکن برطرف شود. به همین دلیل، شما با خرید این نوع هاست دیگر نباید در مورد قابلیت افزایش منابع، نگرانی داشته باشید و باید بدانید که این امر در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا می‌شود.

کاهش هزینه‌ها

از جمله موارد دیگری که اهمیت بسیار زیادی دارد، کاهش هزینه‌ها است. در هاست ابری، هزینه‌های مربوط به نگهداری و تعمیر سرورها به صورت مشترک بین کاربران تقسیم می‌شود و به همین دلیل، هزینه این نوع هاستینگ نسبت به روش‌های دیگر کمتر می‌شود. بنابراین، اگر شما بودجه محدودی دارید و یا می‌خواهید هزینه‌های خود را به خوبی مدیریت کنید، بهتر است به این مسئله توجه کنید و خرید آن را مد نظر قرار دهید.

 امنیت بالا

امنیت یکی از مواردی است که به سادگی نمی‌توان از کنار آن گذشت و امروزه به عنوان یک اصل مهم در خرید هاست و کارهای اینترنتی شناخته می‌شود.

بنابراین زمانی که در این خصوص از شما پرسیده شود؛ این مسئله مطرح می‌گردد که یکی از مزایای هاست ابری، امنیت بالای آن است. در واقع بهتر است بدانید در این نوع هاست، به دلیل توزیع شدن منابع سرور بین چندین سرور، احتمال نفوذ و حملات سایبری به سایت کمتر می‌شود. این مسئله باعث می‌شود کاربران با آرامش بیشتری وارد سایت شما شوند و در نتیجه برند شما به یک برند مهم و قابل اعتماد تبدیل می‌شود.

 پشتیبانی 24 ساعته

از موارد مهم دیگری که باید در این زمینه به آن اشاره کنیم، پشتیبانی 24 ساعته این هاست است. هاست ابری معمولاً از پشتیبانی 24 ساعته برخوردار است و صاحبان سایت‌ها می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل، به پشتیبانی مراجعه کنند. این مسئله به صاحبان سایت‌ها اعتماد می‌دهد که همه چیز در یک بستر امن جاری است.

 امکانات آسان‌‌تر

اگر بخواهیم اطلاعات کامل‌تری را در این زمینه به شما ارائه دهیم، باید بگوییم هاست ابری می‌تواند امکاناتی مانند پشتیبانی از برنامه‌های مختلف، نصب خودکار وب سرور و مدیریت راحت‌تر سایت را به کابران ارائه دهد. اگر به این امکانات توجه داشته باشید، متوجه می‌شوید این امکانات بسیار خاص و ویژه هستند و می‌توانند بر روی استراتژی‌های مارکتینگ شما اثر بگذارند.

مقیاس‌پذیری بالا

در پایان این بخش نیز باید به ویژگی مقیاس‌پذیری بالا اشاره کنیم.

در هاست ابری، در صورت رشد سایت و نیاز به منابع بیشتر، می‌توان به سرعت منابع را افزایش داد و به مقیاس‌پذیری بالای سایت کمک کرد. با توجه به مزایای ذکر شده، هاست ابری به عنوان یکی از روش‌های محبوب هاستینگ در بین کاربران وب شناخته شده است و این امر کاملا طبیعی است.

"معایب

معایب هاست ابری

این نوع از هاست (Cloud Hosting) دارای مزایای بسیاری است که بالاتر مفصل به آن پرداختیم. همانطور که می‌دانید امروزه این هاست به عنوان یکی از محبوب‌ترین‌ هاست‌ها در میان کاربران وب شناخته شده است. اما همانند بسیاری از هاسیتنگ‌های دیگر، این هاست نیز دارای معایبی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم

  • وابستگی به اینترنت

برای استفاده از هاست ابری، باید به اینترنت متصل باشید؛ در نتیجه همین امر شما را وابسته به اینترنت می‌کند. در واقع وابستگی به اینترنت باعث می‌شود در صورت بروز مشکلات شبکه، دسترسی به سایت قطع خواهد شد. این مسئله می‌تواند چالش‌های زیادی را برای شما به وجود بیاورد. بنابراین کسانی که می‌خواهند آن را تهیه کنند، باید از این مسئله شناخت و آگاهی کامل داشته باشند.

  • قابلیت کند شدن در صورت بار زیاد

از جمله مواردی که در دسته‌بندی معایب این هاست قرار می‌گیرد، این است که در صورتیکه بار سایت شما زیاد شود؛ ممکن است با مشکلات سرعت روبه‌رو شود و عملکرد سایت کاهش یابد. همانطور که می‌دانید سرعت سایت از جمله مواردی است که می‌تواند بر میزان رضایت کاربران اثر بگذارد. بنابراین، شما باید تکنیک‌هایی را برای رفع این مسئله در نظر بگیرید.

  • مشکلات امنیتی هاست ابری

همانطور که در بالا و پیشتر به آن اشاره کردیم، امنیت این نوع از هاست بسیار بالاست. دلیل آن نیز این است که از چندین سرور استفاده می‌کند. اما گاهی همین مسئله باعث می‌شود که خلاهای امنیتی در هاست به وجود بیاید. در این هاست، سایت شما بر روی شبکه‌ای از سرورها قرار دارد و برخی از سرورها ممکن است دچار مشکلات امنیتی شوند که می‌تواند منجر به دسترسی غیرمجاز به سایت شما شود. (البته باید بدانید این مسئله به ندرت رخ می‌دهد، اما شناخت و آگاهی آن اهمیت زیادی دارد)

  • محدودیت در دسترسی به سیستم

در برخی از انواع این نوع هاستینگ، دسترسی به سیستم و مدیریت آن محدود است و ممکن است کاربران نتوانند کنترل کاملی بر روی سرور خود داشته باشند. البته باید بدانید این مسئله در تمامی هاست‌های ابری رخ نمی‌دهد و شما باید توجه داشته باشید که بتوانید این هاست را به خوبی مدیریت نمایید.

  • قیمت بالای

با اینکه پیشتر به این مسئله اشاره کردیم که هاست ابری منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود، باید بدانید معمولاً هزینه بیشتری نسبت به سایر روش‌های هاستینگ دارد و ممکن است برای برخی کاربران نیز چالش برانگیز باشد.

به طور کلی، بهتر است بدانید این نوع از هاست، مزایا و معایب متعدد و زیادی دارد ولی شما باید با توجه به نیازهای خود و نوع کاربریتان، روش مناسبی را برای هاستینگ سایت انتخاب نمایید. بهترین روش برای هاستینگ سایت، روشی است که با نیازها و بودجه شما همخوانی داشته باشد.

"</p

هاست ابری برای کدام کسب‌وکارها مفید است؟

این هاست (Cloud Hosting) برای بسیاری از کسب و کارها مناسب است و می‌تواند برای آن‌ها مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد. برخی از اینگونه کسب و کارها عبارتند از:

  • کسب و کارهایی که به سرعت رشد می‌کنند

به دلیل قابلیت مقیاس‌پذیری بالا، برای کسب و کارهایی که به سرعت رشد می‌کنند و نیاز به تغییرات مکرر در منابع سرور دارند، مناسب است. همچنین بستر مناسبی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد و در نتیجه آن‌ها می‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

  • کسب و کارهایی که نیاز به بالاترین سطح امنیت دارند

به دلیل امنیت بالایی که دارد، برای کسب و کارهایی که نیاز به حفاظت از اطلاعات حساس دارند، مانند شرکت‌های پزشکی و بانکی، بسیار مناسب است. همچنین شما می‌توانید با توجه به پروتکل‌هایی که اتخاذ می‌کنید، امنیت را بالا ببرید و کوچک‌ترین مشکلات امنیتی را که گاهی ممکن است به ندرت رخ دهند، کنترل نمایید.

  • کسب و کارهایی که نیاز به انعطاف پذیری دارند

این نوع هاست به دلیل قابلیت مقیاس‌پذیری بالا و امکان تغییر سریع منابع سرور، برای کسب و کارهایی مناسب است که نیاز به منابع سروری انعطاف پذیری دارند.

  • کسب و کارهایی که نیاز به دسترسی بالا دارند

با توجه به اینکه در این هاست از چندین سرور استفاده می‌شود، دسترسی بالایی به کاربران سایت شما ارائه می‌دهد و برای کسب‌و‌کارهایی که مانند سایت‌های تجاری نیاز به دسترسی بالا دارند، مناسب است.

به طور کلی، اگر بخواهیم جمع بندی کاملی در این خصوص به شما ارائه دهیم، باید بگوییم هاست ابری برای کسب و کارهایی مناسب است که به امکاناتی مانند قابلیت مقیاس‌پذیری بالا، امنیت بالا و دسترسی بالا نیاز دارند. آنها می‌توانند این روش هاستینگ را به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های هاستینگ مورد استفاده قرار دهند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

"آیا

آیا هاست ابری برای کسب و کار کوچک مناسب است؟

هاست ابری برای کسب و کارهای کوچک نیز می‌تواند مناسب باشد. در واقع، این هاست برای کسب و کارهای کوچک مزایای زیادی را به همراه دارد که برخی از این مزایا به شرح زیر هستند

  • امنیت بالا

هاست ابری به دلیل امنیت بالایی که به کاربران خود ارائه می‌دهد، برای کسب و کارهای کوچکی که به حفاظت از اطلاعات خود نیاز دارند، مناسب است.

  • قابلیت مقیاس‌پذیری بالا

این نوع هاست به دلیل قابلیت مقیاس‌پذیری بالا، برای کسب و کارهای کوچکی که به سرعت رشد می‌کنند؛ مناسب است. همچنین می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا با تغییرات در نیازهای سرور خود، با رشد کسب‌وکارشان همسو باشند.

  • دسترسی بالا

هاست ابری به دلیل استفاده از چند سرور، دسترسی مناسبی به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین برای کسب‌وکارهای کوچک که به دسترسی بالا نیاز دارند، مناسب است.

به طور کلی، این نوع هاست، برای برخی کسب و کارهای کوچک هنگام شروع فعالیت؛ گزینه مناسبی است. زیرا می‌تواند به برندسازی و افزایش رضایت کاربران کمک نماید. بنابراین، اگر کسب‌وکار کوچکی دارید و می‌خواهید از ابتدا کارتان را خوب شروع کنید، می‌توانید خرید هاست ابری را مورد توجه قرار دهید.

سخن پایانی

تلاش کردیم در این مقاله، اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که گفتیم، هاست ابری روش ارائه خدمات هاست است. در آن، منابع سرور به وسیله اینترنت و سرور فیزیکی بطور مجازی به کاربران ارائه می‌شوند. .کسب‌وکارهایی که رشد زیادی تجربه می‌کنند یا به منابع تغییرپذیر نیاز دارند، خواه کوچک یا بزرگ باشند؛ می‌توانند از این روش استفاده کنند

در صورت نیاز به راهنمایی برای تهیه هاست، می‌توانید مقاله انتخاب هاست فروشگاهی مناسب را مطالعه نمایید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها