جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

نحوه پاک کردن کش در Nginx

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

برای پاک کردن کش در Nginx دو روش کلی و آسان وجود دارد که در مقاله پیش رو قصد داریم این روش‌ها را با هم مطالعه کنیم.

پاک کردن کش Nginx

کش چیست و چه کاربردی دارد؟

هنگامی که یک وب سرور به یک صفحه‌ی وب سرویس می‌دهد، یک کپی از آن صفحه وب را در حافظه پنهان خود ذخیره می‌کند که به این حافظه پنهان اصطلاحا کش می‌گویند.

این کار به سرور اجازه می‌دهد تا به سرعت همان صفحه وب را بدون نیاز به بازسازی مجدد به بازدیدکنندگان بعدی ارائه دهد.

به طور کلی دلیل این امر این است که باعث بهبود عملکرد وب سایت و کاهش بار روی سرور می‌شود. با این حال ممکن است به مرور زمان حافظه پنهان قدیمی شود و لازم باشد که آن را حذف کنید.

چگونگی پاک کردن کش Nginx

پاک کردن کش در وب سرور Nginx به دو روش انجام می‌شود:

  • با استفاده از خط فرمان
  • حذف دستی فایل‌های کش

در صورت تمایل می‌توانید مقاله Nginx چیست را مطالعه فرمایید.

پاک کردن کش Nginx با استفاده از خط فرمان

این روش راحت‌ترین راه برای پاک کردن کش وب سرور Nginx است. با استفاده از دستور “nginx -s reload” این کار امکان‌پذیر است.

این دستور سیگنالی را به فرآیند اصلی Nginx ارسال می‌کند تا مجددا پیکربندی را بارگذاری کند و کش را حذف کند. این کار زمانی مفید خواهد بود که تغییراتی در وبسایت خود ایجاد کرده‌اید و می‌خواهید تغییرات بلافاصله بدون منتظر ماندن برای منقضی شدن حافظه پنهان اعمال شوند.

نحوه پاک کردن کش

پاک کردن کش Nginx به روش حذف دستی

روش دیگر برای پاک کردن کش وب سرور Nginx حذف دستی فایل‌های کش است.

برای حذف دستی فایل‌های کش، ابتدا باید پوشه‌ای را که فایل‌های کش Nginx در آن ذخیره می‌شوند، پیدا کنید. این فایل ها معمولا در پوشه “/var/cache/nginx/” قرار دارند.

هنگامی که پوشه کش را پیدا کردید، می‌توانید از دستور “rm -rf” برای حذف تمامی فایل‌ها و پوشه‌های داخل آن استفاده نمایید.

البته در هنگام انجام این کار می‌بایست دقت زیادی داشته باشید، زیرا با این کار تمامی فایل‌های کش حذف گردیده و ممکن است بر عملکرد وب سایت شما تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، برخی از تنظیمات Nginx ممکن است مکان دایرکتوری کش متفاوتی داشته باشند، می توانید فایل nginx.conf را بررسی کنید یا از مدیر سیستم خود بپرسید که دایرکتوری کش کجا قرار دارد.

در هر صورت توصیه می‌شود که پس از پاک کردن کش، وب سرور Nginx را مجددا راه اندازی نمایید تا از اعمال تغییرات اطمینان حاصل کنید. می توانید این کار را با استفاده از دستور”systemctl restart nginx” در خط فرمان انجام دهید.

در پایان، پاک کردن کش وب سرور Nginx را می‌توان با استفاده از دستور “nginx -s reload” و یا با حذف دستی فایل‌های کش انجام داد.

همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید، پاک کردن کش ممکن است بر عملکرد وبسایت شما تأثیر بگذارد. بنابراین، همواره توصیه می‌شود که حتما پیش از شروع، از فایل‌های خود یک نسخه پشتیبان تهیه فرمایید.

توجه: قبل از اجرای هر دستوری مطمئن شوید که به عنوان یک ابرکاربر وارد شده‌اید و یا از دستور sudo جهت جلوگیری از هرگونه مشکل مجوز استفاده فرمایید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

5 1 رای
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها