جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

باج افزار و یا بد افزار Ransomware چیست؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله قصد داریم در مورد بد افزار Ransomware  صحبت کنیم. باج افزار و یا بد افزار Ransomware چیست؟

Randsomware

نوعی از بد افزار است که اطلاعات کاربران را در داخل سیستم هایشان با ترفند های قفل گذاری کردن، بلاک می کند و با درخواست پول از مالکان دیتا ها از آنها پول دریافت می کند تا دیتای کاربران را قفل  گشایی کند. یکی از مهم ترین دلیلی که به این بد افزار یک باج افزار گفته می شود، همین روند دریافت پول اجباری است که از کاربران درخواست می کند. مهم ترین انگیزه ی این باج افزار پول است.

زمانی که یک قربانی متوجه می شود که مورد حمله قرار گرفته است، تمام تلاش خود را می کند تا از این حمله جان سالم به در ببرد. زمانی که راه حل این حمله را می بیند در نتیجه برای آزاد کردن دیتای خود حاضر است بهای این باج را بپردازد. نحوه ی پرداخت نیز به صورت پرداخت از نوع واحدهای پولی متفاوتی می باشد. واحد های پولی همچون بیت کوین که با واحدهای پولی رایج متفاوت تر است. یکی از حملات این اتک زمانی است که برای ورود به یک سیستم، اطلاعات لاگین دستگاه را وارد می کند و به فایل ها و نرم افزار های موجود در سیستم دسترسی دارد و آنها را آلوده می کند. میزان قدرت این رمزگذاری به قدری است که تنها خودRansomware  می تواند آن را قفل گشایی کند. دو نمونه از معروف ترین Ransomware  ها می توان Cryptolocker و WannaCry معرفی کرد. در سال 2014 برای جلوگیری از حملات Cryptolocker ، برنامه ای ساخته شد که به صورت رایگان می توانست قفل گشایی این اتک را انجام دهد. نوع دیگر باج افزارRansomware  که WannaCry نام دارد، در سال 2017 قادر به آلوده کردن یک چهارم میلیون دستگاه در سطح جهان بود. این باج افزار نیز قادر به رمز گذاری بر روی انواع دستگاه ها می باشد.

randsomware

امیدواریم که در مقالات بعدی بتوانیم اطلاعات بیشتری از انواع دیگر این اتک ها با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. تیم مدیریت محتوای Server.ir  علاقمند است نظرات شما عزیزان درارتباط با مقالات را دریافت و بررسی کند.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
4 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

بسيار عالى

ممنون از نظر شما. امیدوارم مفید واقع شده باشد، در خدمت شما هستیم

عالی بود ممنونم از سایت خوبتون

ممنون از شما، رضایت شما باعث خوشنودی ما می باشد