جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

تنظیمات Network Interface برای ویندوز و لینوکس

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در این دانشنامه قصد داریم چگونگی اعمال تغییرات در Network سرور های ویندوز و لینوکس را به شما اموزش دهیم. با ما همراه باشید.

اعمال تغییرات در سرور لینوکس

به رابط تجهیزات دیجیتال برای اتصال به شبکه های کامپیوتری Network Interface گفته می شود. ابتدا نیاز است به دو نکته اساسی قبل از اعمال تغییرات توجه نمود. ابتدا پیش از اینکه در هر یک از فایل های زیر تغییر ی ایجاد نمایید از هر یک از آن ها یک نسخه پشتیبان تهیه نمایید تا دراینده مشکلی برای سرور پیش نیاید دوم این که تمامی Interface ها و IP های گفته شده در این متن مثال هستند و باید با اطلاعات سرور شما تعویض گردند. همچنین اکثر فایل ها و دایرکتوری های نام برده شده در متن در صورتی که سرور ریبوت گردد، مجددا از نو باید ویرایش و تنظیم گردند .برای اعمال این تغییرات نیاز است شما دسترسی روت یا superuser به سرور داشته باشید.

: به صورت زیر است RHEL/CentOS/Fedora تنظیمات برای

vi /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0  

با وارد کردن این کامند خروجی مطابق تصویر زیر را مشاهده می کنید:

network

برای پیکربندی ای پی، ابتدا شما نیاز به بروزرسانی و ویرایش تنظیمات فایل شبکه برای اختصاص IP به سرور دارید. برای این کار شما باید دسترسی روت یا superuser به سرور داشته باشید در این قسمت همانطور که می دانید با استفاده از کلید insert در کیبور می توانید تغییرات خود را اعمال کرده و با استفاده از :wq تنظیمات را ذخیره کنید. همچنین نیاز است

پس از انجام این امور، سرویس Network را با استفاده از کامند زیر restart کنید:

sudo /etc/init.d/networking restart

اعمال تغییرات در سرور ویندوز

برای این کار نیاز است مسیر زیر را طی کنید:

Control Panel >> Network & Internet >> Network and Sharing Center

در این قسمت بر روی Change Adapter Setting کلیک کرده و بر روی Connection ای که اینترنت سرور در آن متصل است کلیک راست کرده و بر روی گزینه Properties کلیک بفرمایید. در صفحه باز شده بر روی گزینه Internet Protocol Version کلیک کرده و مجددا گزینه Properties را انتخاب کنید.

network

در این قسمت می توانید اطلاعاتی از قبیل ip , subnet mask , gateway را تغییر داده و در آخر تنظیمات را ذخیره کنید پس از اعمل و ذخیره تغییرات، پس از چند ثانیه اطلاعات جدید شناسایی شده و می توانید بررسی های خود را انجام دهید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها