خرید هاست اشتراکی و آشنایی با دستورات لینوکس

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

آیا فردی که تمایل دارد هاست لینوکس تهیه کند باید با دستورات سیتم عامل لینوکس آشنا باشد؟

خیر، پاسخ کوتاه و قطعی این سوال عموماً “خیر” می باشد. اما در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با ما همراه باشید.

خرید هاست اشتراکی

یکی از سوالاتی که عموماً افرادی که به تازگی در دنیای میزبانی وب و راه اندازی وب گام نهاده اند با آن مواجه هستند این است که “به نظر شما من باید از کدام نوع هاست اشتراکی استفاده کنم؟”. پیش از این در مورد این که تفاوت هاست و سایر سرویس های سرور مجازی (VPS)، سرور اختصاصی و ابری و انواع ویندوز لینوکس چیست و به کدام یک از آن ها نیاز دارید صحبت شده است. نتیجه تحقیقات پیشین این موضوع را به اثبات می رساند که هر فرد متناسب با نیاز خود باید هاست اشتراکی ویندوز و یا لینوکس را انتخاب کند و این امر مستقل از آشنایی با این دو سیستم عامل است. تفکیک هاست های اشتراکی در انواع هاست لینوکس و هاست ویندوز صرفاً از جهت تفاوت سیستم عامل های سرور میزبان خدمات شما می باشد و در هر دو حالت کاربر و مدیر سایت که هاست اشتراکی تهیه کرده است دسترسی مستقیم به سیستم عامل سرور میزبان ندارد بنابر این نیازی به آشنایی با دستورات و نحوه عملکرد سرور میزبان خود ندارد و این امر به مدیر سرور و به معنای بهتر به شرکت میزبان خدمات شما سپرده شده است. بنابر این به صورت کلی هنگامی که وب سایت، اسکریپت یا نرم افزار تحت وب شما به زبان های مایکروسافت توسعه داده شده است، سیستم عامل ویندوز و در صورت بهره بردن از زبان های غیرمایکروسافت خصوصاً PHP هاست لینوکس انتخاب شما است و این امر مستقل از علم و آگاهی شما نسبت به این سیستم عامل ها می باشد. چرا که پس از تهیه هاست اشتراکی، دسترسی نرم افزار مدیریتی تحت عنوان کنترل پنل هاست به شما ارائه می گردد که این کنترل پنل ها واسطه و رابط شما و سرور میزبان خدمات شما است و بنابراین در این حالت شما به صورت تفکیک شده در کنترل پنل هاست خود فعالیت های مورد نیاز خود را انجام می دهید و بدون نیاز به آگاهی نسبت به سیستم عامل سرور، کنترل پنل هاست تغییرات مورد نیاز شما را بر روی سیستم عامل سرور پیاده سازی می نماید. البته در انتها لازم به ذکر است که در کنترل پنل های هاست به انواع گوناگون امکانی برای برقراری ارتباط مستقیم با سیستم عامل وجود دارد به طور مثال در هاست لینوکس و کنترل پنل سی پنل، با استفاده از امکان SSH در کنترل پنل سی پنل، در صورت فعال بودن آن می توان با دستورات لینوکس نیز مستقیماً تغییرات مورد نیاز مدیر سایت را اعمال نمود اما همانطور که عرض شد لزوماً نیازی به این امر نمی باشد…

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها