جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

پروتکل امن Https

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله میخواهیم به توضیح پروتکل امن Https بپردازیم. همراه ما باشید

اطلاعاتی که به طور معمول در وب رد و بدل می شوند بر روی بستر پروتکل http یا hyper text transfer protocol صورت میگیرند. این پروتکل استانداردی تعریف شده است که با آن متن ساده را جابه جا میکنند، از سویی این داده ها به دلیل رمزنگاری نشدن، افراد دیگر نیز می توانند  از اطلاعات آ+ن ها با خبر شوند، به عنوان مثال اگر پسورد خود را از طریق این پروتکل به سرور منتقل کنید ممکن است از طریق سرویس دهنده اینترنت قابل دیدن باشد، لذا http از لحاظ امنیتی برای کارهایی که به اطلاعات حساس از جمله حساب های بانکی مربوط میشود، توصیه نمی شود.

برای همین بانک ها و فروشگاه ها ی اینترنتی و سایت هایی که امنیت کاربران برای آن ها اهمیت زیادی دارد، از پروتکلی دیگر تحت عنوان https یا  hyper text transfer protocol secure برای این کار استفاده میکنند.

پروتکل رمز گذاری https و کد گذاری ssl در صفحات اینترنت چگونه عمل میکند؟

https   پروتکلی است که در بستر آن امکان رمزنگاری یا encrypt اطلاعات فراهم میشود، به لحاظ فنی در http پورت 80 مورد استفاده قرار میگیرد، در حالی که درhttps این پورت 443 است، از طرف دیگر در http رمز نگاری دیتاها به وسیله ssl انجام می شود.

چگونه متوجه شویم یک سایت پروتکل امن است؟

چند مورد در تعیین معتبر بودن گواهی یک سایت نقش دارند برای مثال برخی از مرورگر ها در نسخه های جدید خود پس از برقراری یک اتصال امن، addressbar  را به رنگ سبز نیز نشان می دهند و مورد دیگر وجود کلمه ی https در ابتدای ادرس آن سایت است و یا بعد از بازکردن سایت در مرورگر قفل سبز و یا secure نشان داده می شود.

چگونه برای سایت خود گواهی ssl تهیه کنیم؟

برای داشتن یک تبادل امن در بستر https نیاز به گواهی معتبر ssl دارید، این گواهی از طریق نمایندگی ها و سرویس دهنده های هاست هم قابل خریداری است

همچنین برای مشاهد و خرید گواهینامه ی ssl  با پلن های متفاوت میتوانید به server.ir مراجعه بفرمایید.

با دیگر مقالات ما در server.ir همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها