ویرایش تنظیمات php در کنترل پنل Centos Web Panel نسخه پیشرفته

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در مقاله ویرایش تنظیمات php در کنترل پنل Centos Web Panel نسخه پیشرفته ، نحوه ویرایش فایل php.ini را به شما شرح خواهیم داد. در مقالات قبلی در رابطه با نصب CWP  ، مشاهده نسخه php و تغییر ابتدایی فایل php.ini به شما توضیحاتی اراده شده است.

در قدم اول می بایست وارد کنترل پنل Centos Web Panel خود شوید. با توجه به تغییراتی که در سمت اصلی سرور صورت می گیرد می بایست با یوزر root وارد سرور شوید.

در صفحه داشبورد، بر روی php setting کلیک و سپس بر روی php.ini Configuration کلیک نمایید. در ادامه با صفحه ای همانند صفحه زیر رو به رو خواهید شد:

نکته بسیار مهم: پیشنهاد می شود که حتما از فایل مربوطه قبل از اعمال تغییرات بک آپ تهیه نمایید. تغییرات بدون اطلاع در این فایل می توانید باعث از دسترس خارج شدن سایت و حتی سرور شما گردد.

همان طور که مشاهده می فرمایید، کلیه تنظیمات php در این قسمت برای شما وجود دارد که با توجه به موارد مورد نیاز می توانید بر روی این فایل تغییرات را اعمال نمایید. در این مقاله موارد کلی به شما توضیح داده خواهد شد زیرا تعداد تنظیمات موجود در این فایل بسیار زیاد می باشد و برحسب کاربری خود می توانید هر یک از پارامتر های با آگاهی قبلی تغییر دهید.

در وهله ی اول برای جست و جوی اکسنشن مورد نظر در این لیست می توانید از Ctrl + F (جستوگر مرورگر) استفاد بفرمایید. پس از فعال سازی این مورد می توانید اکسنشن مورد نظر خود را پیدا نمایید.

برای فعال سازی اکسنشن های غیر فعال می بایست کاراکتر “;” را از قبل دستورات مورد نظر حذف نمایید. به عنوان مثال:

;xmlrpc_error_number = 0

خط بالا به این معنا می باشد که اکسنشن مربوطه غیرفعال می باشد. برای فعال سازی آن می توانید مقدار “;” را حذف نمایید. همانند زیر:

xmlrpc_error_number = 0

به صورت معمول در سرویس هایی با حالت فعال و غیر فعال، در صورت وجود شماره در جلوی آن می توانید از راهنمای زیر استفاده بفرمایید:

عدد 0، به معنی غیر فعال سازی و یا disable بودن می باشد.

عدد 1، برعکس 0 بوده و به معنا فعال سازی و یا enable می باشد.

در مواقعی که مورد به صورت نوشتاری بوده است نیز می توانید از راهنمای زیر استفاده بفرمایید:

On به معنا روشن بودن و فعال بودن می باشد.

Off به معنی خاموش بودن و غیرفعال بودن می باشد.

لازم به ذکر است که کاراکتر اول یعنی “O” می بایست به صورت بزرگ قرار گیرد و سایز حروف پس از می بایست به صورت کوچک نوشته شوند.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

همچنین به منظور مطالعه بیشتر مقاله ها، می توانید به بخش مقالات سایت مراجعه فرمایید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها