جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

نصب ssl با وب سرور Nginx

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله به آموزش نصب ssl در وب سرور Nginx خواهیم پرداخت.

در مقالات گذشته در خصوص انواع  WildCard,Domain Validation, Multi Domain) ssl)  و تفاوت های  آنها پرداخته ایم. همچنین در خصوص نصب ssl  در انواع کنترل پنل ها همچون: نصب ssl  در کنترل پنل  سی پنل، نصب ssl  در کنترل پنل دایرکت ادمین، نصب ssl در کنترل پنل پلسک و … مقالات آموزشی را منتشر نموده ایم.

به صورت کلی نصب ssl از طریق کنترل پنل ( کنترل پنل هایی  همچون Direct Admin,C panel, Plesk  و… ) فرایندی به  نسبت آسان تر از نصب ssl بدون کنترل پنل می باشد.

اما در این مقاله آموزشی به سراغ آموزش نصب ssl  در سرور هایی که دارای کنترل پنل نمی باشند و از وب سرور Nginx استفاده می نمایند را آموزش خواهیم داد.

nginx-ssl-installation

در قدم اول نیاز است که فایل CSR, Private Key ,Certificate و Ca  را تهیه نمایید. که برای دریافت Private Key میتوانید از CSR Generator های آنلاین استفاده نمایید. ( برای این کار می توانید با کلیک برروی  CSR Generator وارد سایت مربوطه شوید و اطلاعات نام دامنه، کشور، ایمیل و… را وارد نمایید و سپس فایل CSR به همراه Private Key را دریافت نمایید)

پس از  ایجاد CSR  و دریافت certificate  به همراه CA، فایل های مربوطه را  در جایی ذخیره نگه دارید تا در مراحل نصب از آنها استفاده شود.

جهت نصب ssl ابتدا از طریق SSH به سرور لاگین شوید.

حال نیاز است که Private Key   و Certificate را در جایی ذخیره نمایید که برای این کار می توانید وارد مسیر زیر شوید و دو فایل با پسوند  .crt و .key  را ایجاد نمایید:

etc/nginx/ssl

به عنوان مثال می توانید در این مسیر با دستور touch دو فایل با نام های your_domain_name.crt  و your_domain_name.key را ایجاد نمایید و در فایل.key مقدار Private Key  و درفایل .crt نیز مقدار certificate و ca را قرار دهید و ذخیره نمایید.

قدم بعدی پس از ذخیره Private Key  و Certificate این است که فایل Nginx Configuration ادیت شود.برای این کار وارد nginx.conf  شویر و مقادیر را به آن اضافه نمایید:

server {

listen   443;

ssl    on;
ssl_certificate    /etc/ssl/your_domain_name.crt;
ssl_certificate_key    /etc/ssl/your_domain_name.key;

همچنین در فایل Nginx virtual hosts نیز مقادر بالا را در آن فایل قرار داده و ذخیره نمایید که می توانید از مسیر زیر به آن فایل دست یابید.

/etc/nginx/sites-available/yourdomain

امیدواریم که این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد و از خواندن آن لذت برده باشید…

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها