جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

نصب Ioncube در کنترل پنل دایرکت ادمین

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله سعی داریم نحوه نصب Ioncube در کنترل پنل دایرکت ادمین را به شما بازدیدکننده محترم شرح دهیم. در ابتدا یک توضیحی در رابطه با Ioncube و کاربرد آن به شما ارائه خواهد شد.

Ioncube : یک نرم افزار محافظتی و کد گذاری می باشد که توسعه دهنده های وب و نرم افزار از این سرویس برای کد گذاری اسکریپت ها و نرم افزار های خود استفاده می نمایند تا امکان کپی برداری از اسکرپت های مذکور به حداقل برسد. Ioncube درسال 2002 با هدف محافظت از توسعه دهنده های وب برای جلوگیری از مشاهده، ویرایش و اجرا اسکریپت های فاقد کد لایسنس ایجاد شده است. این نرم افزار ها از کامپایل کردن  bytecode برای رمز گذاری استفاده می نماید که همین امر باعث مخفی شدن کد اصلی اسکریپت و اجرای سریعتر آن می شود. همان طور که توضیح داده شده، این یک نرم افزار کدگذاری می باشد و قطعا برای رمز گشایی در سمت سرور یا هاست نیاز به یک پلاگینی خواهد داشت تا اسکریپت های کد شده را شناسایی و برای استفاده رمز گشایی نمایید. این پلاگین، ionCube Loader نام دارد که می بایست در سمت سرور و کنترل پنل شما نصب و فعال باشد تا امکان استفاده از اسکریپت ها کد شده برای هاست یا سرور شما فراهم شود.

طریق نصب و فعال سازی Ioncube در دایرکت ادمین:

نحوه نصب این سرویس در دایرکت ادمین بسیار راحت می باشد و فقط لازم است کد ها زیر را به ترتیب وارد نمایید تا Ioncube بر روی سرور شما نصب شود.

در قدم اول لازم است که از طریق SSH به سرور خود متصل شوید. برای این منظور می توانید از نرم افزار putty استفاده بفرمایید. لازم به ذکر است که می بایست با یوزر root وارد سرور شوید تا دسترسی های لازم برای اجرای دستورات زیر را داشته باشید.

در قدم بعدی لازم است که سه دستور زیر را به صورت ترتیبی وارد و اجرا نمایید:

cd /usr/local/directadmin/custombuild

./build set ioncube yes

./build ioncube

پس از وارد نمودن دستورات بالا، Ioncube با موفقیت بر روی سرور شما نصب و در کنترل پنل دایرکت ادمین شما نیز فعال شده است و از این پس می توانید از اسکریپت هایی که با رمزگذاری Ioncube موجود می باشند نیز در هاست و سرور خود استفاده بفرمایید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

همچنین به منظور مطالعه بیشتر مقاله ها، می توانید به بخش مقالات سایت مراجعه فرمایید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها