منشی ایمیل، پاسخگوی خودکار

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

یکی از ویژگی های بسیار ساده و البته مطمئناً بسیار کارا در خدمات بسیار متنوع هاست Cpanel، خدمات پاسخگوی ایمیل خودکار می باشد. بدین معنا که شما می توانید با استفاده از بخش Autoresponder کنترل پنل هاست اشتراکی خود خدماتی را تنظیم نمایید که در صورتی که فردی ایمیلی به یکی از آدرس های شما ارسال نمود بلافاصله و یا با تنظیمات خاصی، ایمیلی به صورت خودکار برای آن فرد ارسال گردد تا دریافت این ایمیل توسط شما را به او اعلام نماید و یا حداقل موضوعاتی که فرد باید بداند تا اینکه شما ایمیل خود را بررسی نمایید و پاسخ او را بدهید به صورت خودکار به او اعلام گردد.

منشی ایمیل، پاسخگوی خودکار

 >>> ایجاد یک منشی ایمیل یا پاسخگوی خودکار در Cpanel <<<

بدین منظور شما می توانید وارد کنترل پنل هاست خود شده و پس از انتخاب گزینه Auto Responders یا پاسخگوهای خودکار در بخش Mails وارد تنظیمات این سرویس شوید:

– سپس به منظور افزودن یک منشی ایمیل خودکار جدید بر روی گزینه Add Auto Responder کلیک نمایید.

– از منوی کشویی Character Set نوع کاراکتری که در ایمیل پاسخ شما استفاده خواهد شد را انتخاب نمایید. (معمولاً و مخصوصاً برای ایمیل های به زیان فارسی نوع کاراکتری UTF-8 انتخاب گردد)

– در بخش Interval تعداد ساعاتی که می خواهید برای فرد ایمیل پاسخگویی مجدد ارسال نشود را وارد نمایید. به عبارت دیگر این بخش در نظر دارد به سیستم اعلام نماید که زمانی که فرد برای بار نخست ایمیلی را به آدرس مورد نظر شما ارسال کرد، ایمیل خودکار برای او ارسال گردد اما در صورتی که همان فرستنده تا اندکی بعد مجدداً به شما ایمیلی ارسال کرد، نیازی نیست که این ایمیل خودکار مجدداً برای او ارسال گردد. در اینصورت هنگامی که فردی به صورت متوالی به شما ارسال نماید، ایمیل خودکار چندین بار و به صورت تکراری برای او ارسال نخواهد شد.

– در بخش Email، ابتدای ایمیلی که می خواهید این سرویس پاسخوگی خودکار برای آن ایجاد گردد را وارد نمایید و در بخش مجاور آن نام دامنه ای که آدرس ایمیل متعلق به آن است را انتخاب نمایید.

– در بخش From نام شخص، واحد و یا شرکتی که پاسخ خودکار از سمت او ارسال می گردد را وارد نمایید.

– در قسمت Subject موضوعی که متعلق به محتوای ایمیل خودکار می باشد را وارد نمایید.

– در صورتی که ایمیل پاسخگویی خودکار (اتوماتیک) شما شامل کدهای HTML می شوند گزینه  HTML checkbox را تیک زده و فعال نمایید و در غیر اینصورت این گزینه را به همان حالت غیرفعال رها نمایید. لازم به ذکر است استفاده از کدهای HTML در ایمیل شما زمانی برای شما مفید است که اصطلاحاً می خواهید قالب ایمیل برای خود طراحی نمایید. بدین معنا که غالباً برخی شرکت ها ایمیل های ارسالی خود را با سربرگ معرف خود ارسال نمایند و یا همواره در ایمیل های خود از تصاویر و یا چهارچوب های خاصی که برای خود طراحی نموده اند استفاده می کنند که مجموعه طراحی های انجام شده به یک قالب ایمیل اختصاصی می انجامد که در صورت وجود کد HTML این قالب می توانید از آن در این مقوله استفاده نمایید.

– در قسمت Body متن ایمیل خود ( در صورت تمایل به علاوه کد HTML مورد نظر ) را وارد نمایید. البته در این بخش می توانید در نوشتن متن ایمیل خود از پارامترهای

 .. %subject% .. در متن ایمیل ارسالی، موضوع وارد کرده هنگام تعریف این این پاسخگوی خودکار، جایگزین این پارامتر می گردد.

 .. %from% .. در متن ایمیل ارسالی، نام فرستنده این پاسخگوی خودکار، جایگزین این پارامتر می گردد.

 .. %email% .. در متن ایمیل ارسالی، نشانی ایمیل ارسال کننده پاسخگوی خودکار، جایگزین این پارامتر می گردد.

استفاده نمایید.

– و در بخش انتهای تاریخ شروع و پایان اعتبار فعالیت این منشی ایمیل را تعیین نمایید و با کلیک بر روی Create/Modify منشی ایمیل خود را ایجاد نمایید.

 >>> حذف یک منشی ایمیل یا پاسخگوی خودکار در Cpanel <<<

به منظور حذف پاسخگوی خودکار ایمیلی که قبلاً ایجاد نموده اید مجدداً وارد بخش پاسخگوهای خودکار هاست خود شوید و بر روی گزینه Delete رو به روی منشی ایمیل مورد نظر کلیک نمایید و در صورتی که از حذف آن منشی ایمیل اطمینان دارید بر روی Delete Autoresponder کلیک نمایید تا گزینه مد نظر حذف گردد.

یقین بدانید که در تمام مراحل انجام تنظیمات دلخواه شما در زمینه هاست اشتراکی، کارشناسان SERVER.ir مشتاقانه آماده همراهی شما کاربران گرامی می باشند بنابر این برای دریافت هرگونه اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها