جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

مقایسه Active attacks و Passive attacks

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از دسته بندی های attack ها آشنا کنیم و آن ها را باهم مقایسه نماییم

Attack های سایبری معمولا به دو دسته active و passive تقسیم می شوند. و برخود امنیتی که با هر کدام از این نوع دسته ها انجام میشود متفاوت می باشد!

Active attacks

Attack های active به دسته attack هایی گفته می شود که شما تغییرات اعمال شده را احساس می کنید و معمولا attacker ها با انجام این نوع attack ها قصد از دسترس خارج کردن سرویس یا به بار آوردن خرابی هایی هستند که گاها جبران پذیر نمی باشند.

با این کار دسترسی شما به سرور یا سیستم هایتان قطع و در نهایت متحمل ضرر زیادی خواهید شد. این نوع attack ها معمولا راه پیشگیری بیشتری نسبت به دسته دیگر دارند. برای مثال DDOS یکی از attack های active است که باعث می شود سرور شما از دسترس خارج گردد.(البته روش های زیادی برای جلوگیری از این گونه attack ها وجود دارد)

Passive attacks

در مقابل attack های Passive به این صورت می باشند که admin ها به سختی متوجه وجود attacker ها می شوند. معمولا از این نوع attack ها برای شنود اطلاعات مهم و یا بدست آوردن اطلاعات برای attack های مخرب استفاده می گردد.

برای جلو گیری از این نوع attack ها (attack های Passive) وجود یک Monitoring   اغلب میتواند مفید باشد. از این جهت که میتوانید با وجود monitoring  ترافیک های معمول شبکه خود را بررسی کنید و در صورتی که ترافیک ها از حالت نرمال خارج شده بود متوجه وجود مشکل شوید.

Attack های Passive به خودی خود مخرب نیستند اما میتوانند عامل خرابی در سیستم و یا سرور شما باشند. همواره برای جلوگیری از مشکلات می توانید از فایروال ها، آنتی ویروس ها و … استفاده نمایید. البته با وجود همه موارد امنیتی نیز نمی توان ادعا کرد که سیستم به صورت صد در صد امن شده است و همواره attacker ها راهی را پیدا می کنند. اما با وجود این موارد می توانید این اطمینان خاطر را داشته باشید که سرور و یا سیستم شما به “راحتی” attack نخواهد شد !

با دیگر مقالات Server.ir همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها