قطع سرویس های Google+

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

این مقاله برای کاربرانی که از Google+  و سرویس های آن و همچنین  API های گوگل پلاس استفاده می نمایند، با توجه به تغییراتی که از سمت این مجموعه برای حذف سرویس  ها و خدماتش رخ خواهد داد، ممکن است مفید باشد.

مطابق آخرین اخبار منتشر شده تا تاریخ 7 مارچ 2019 تمام سرویس های Google+ API و Google+ Sign-in به صورت کامل حذف خواهد شد و دیگر گوگل پلاس فعالیتی در این زمینه نخواهد داشت. البته لازم به ذکراست که کل این فرایند به صورت مرحله مرحله در بازه های زمانی مختلف انجام می شود و فرایند غیر فعال سازی و برچیده شدن خدمات از تاریخ 28/01/2019  شروع شده است و نهایت تا تاریخ 7 مارچ به کل تمام سرویس های Google+ حذف خواهد شد.
و اما چیزی که نیاز به پیگیری دارد این است که در صورتی که از سرویس های گوگل پلاس در پروژه هایتان استفاده می نمایید تا تاریخ 7 مارچ 2019 پروژه ی خود را آپدیت نموده و مطمئن شوید که دیگر از سرویس Google+ API استفاده نمی نماید.
API های رایج که به مرور منسوخ می شوند:

  • Google+ REST API
  • Google+ Web API
  • Google+ Android SDK
  • Google+ Domains API
  • Google+ Pages API

این تغییرات برای برنامه نویسان و کسانی که پروژه درحال پیاده سازی دارند ممکن است حائز اهمیت باشد  که تا تاریخ مذکور تمام تغییرات لازم را اعمال نموده و در صورت نیاز به آپدیت در پروژه ها اعمال نمایند.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
4 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

شکست خیلی بزرگی برای گوگل هست واقعا
هر چقدر تلاش کرد موفق نشد محبوبش کنه

سلام
ممنون از توجه شما و مطالعه این مطلب
بله متاسفانه شکست بزرگی برای گوگل بود
موفق باشید

اونوقت تکلیف سایتهایی که از گوگل پلاس لینک گرفتن چی میشه؟

با سلام خدمت شما
اکانت هایی که از گوگل پلاس استفاده می کردند حذف می شود ولی API که با آن به ناحیه کاربری خود لاگین می کنند همچنان باقی می ماند و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
موفق و پیروز باشید