شروعی برای Ubuntu

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

Ubuntu سیستم عامل توسعه یافته توسط لینوکس است که می تواند در کامپیوتر های رومیزی، لپ تاب ها و سرور ها استفاده شود. سیستم عامل Ubuntu دارای برنامه های متنوعی است که شامل تمامی افرادی که برنامه های ایمیل، نرم افزار وب سرور و ابزاربرنامه نویسی را نیاز دارند می شود.

شروعی برای Ubuntu

Ubuntu در هر دو نسخه ی desktop و server موجود می باشد و دارای پشتیبانی کامل تجاری از کنونیکال است.کنونیکال یک شرکت در افریقای جنوبی است که بنیان گذار ان اقای Mark Shuttleworth است. این شرکت درامد خود را از طریق فروش پشتیبانی فنی و دیگر خدمات مربوط به  Ubuntu به دست اورد. Ubuntu نیز به همین علت از کلمه ای در افریقای جنوبی سرچشمه گرفته و به معنای انسان بودن و انسانیت با دیگران است بدین معنا که بتوان تمام جهان را به هم وصل کرد و به اشتراک گذاشت.پروژه  Ubuntu یک پروژه منبع باز بود که باعث تشویق خیلی ها برای استفاده از نرم افزار های open source یا منبع باز، مطالعه درباره این که چگونه کار میکنند، بهبود بخشیدن ان و توزیع ان گشت.

زمانی که Ubuntu را نصب می کنید با طیف گسترده ای از برنامه ها روبه رو میشوید برای مثال برنامه هایی مثل LibreOffice، Firefox، ThunderBird، Transmission و بسیاری بازی های سرگرم کننده ی کم حجم مثل Sudoku و شطرنج و… به صورت پش فرض در ان قرار دارند.

در دانشنامه های بعدی به بررسی دقیق Ubuntu خواهیم پرداخت…

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها