جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

ریدایرکت(Redirect) کردن سایت در دایرکت ادمین

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

ریدایرکت

برخی اوقات ممکن است چندین دامنه همنام با اسم سایت خود خریداری نموده اید و می خواهید آن ها را به سایت خود هدایت کنید، یعنی زمانی که مشتری شما، دامنه های دیگری که مشابه سایت شما هستند را وارد کرد به سایت شما منتقل شود، این کار به دو صورت امکان پذیر است : پارک یا Alias کردن دامنه – ریدایرکت(Redirect) کردن دامنه

در حالت اول همانطور که می دانید زمانی که دامنه ی دیگری که برروی سایت خود پارک نمودید را وارد نمایید، محتویات سایت اصلی شما نمایش داده می شود اما دامنه ی سایت تغییری نمی کند

اما در حالت دوم زمانی که دامنه دیگری که ریدایرکت شده است را وارد نمایید، سایت شما به همراه دامنه اصلی آن نمایش داده می شود، یعنی دامنه شما به دامنه اصلی سایت تغییر می کند.

پارک یا Alias کردن دامنه ها برای بحث SEO مفید نیست .

نحوه اضافه کردن دامنه به دایرکت ادمین را در مقاله ی جداگانه توضیح دادیم ، حال می خواهیم نحوه redirect کردن دامنه را توضیح دهیم.

بدین منظور در سطح کاربر در پایین صفحه، گزینه ای با نام Site Redirection وجود دارد، وارد این قسمت می شوید و گزینه هایی که در شکل زیر نیز مشخص است را خواهید دید

Local URL Path : برای ایجاد یک دایرکتوری در دایرکت ادمین شماست که می توانید نام آن را در قسمت جلوی آن به دلخواه وارد نمایید.

Redirect Type : در این بخش 3 گزینه پیش روی کاربر قرار داده می شود که به صورت زیر هستند :

  • 301-permanent : برای ریدایرکت کردن به صورت دائمی است، در حالتی که می خواهید دامنه ای به صورت همیشگی به سایت شما هدایت شود.
  • 302-temporary : در صورتی که می خواهید دامنه ای به صورت موقت به سایت شما هدایت شود از این گزینه می بایست استفاده نمایید.
  • 303-replaced : این گزینه همان پارک یا alias کردن دامنه می باشد که در آن دامنه ای که وارد می نمایید سایت شما را نمایش می دهد اما دامنه وارد شده همان دامنه باقی می ماند و به دامنه اصلی سایت تغییر نمیکند .که همانطور که گفته شد، در تعداد بالا انجام این کار برای بحث SEO مفید نمی باشد.

و در نهایت برای ثبت تغییرات انجام شده می بایست SAVE را بزنید . در پایین آن قسمتی وجود دارد که در صورتی که در گذشته عمل ریدایرکت کردن را انجام داده باشید و برای آن مسیری انتخاب نموده باشید، آدرس آن دایرکتوری را نمایش می دهد که البته قابلیت حذف نیز برای آن در این قسمت دیده شده است.

با ما همراه باشید

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها