جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

راه کار های آنالیز سایت و معرفی Google َAnalytic

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله یکی از راه کار های آنالیز سایت و معرفی Google َAnalytic می پردازیم.

Digital marketing  فعالیتی که به داده ها بستگی داشته و تمام فعالیت های ترافیک وب ، تعامل با رسانه های اجتماعی فعالیت ها ی تبلیغاتی و تمام تلاش های آنلاین برروی وب سایت قابلیت ردیابی و مانیتورینگ دارند که برای هدایت و بهبود سایت می توان از نتایج آنها استفاده نمود.با داشتن تخصص مناسب در این زمینه و تجزیه و تحلیل داده ها می توان تصویر درست تری از کاربران و عادت ها و علایق آنها داشت.

google-analytics

استفاده از GOOGLE ANALYTICS

برای بررسی و بهبود و ارتقای مارکتینگ که بر اساس داده ها هدایت و ارزیابی می شوند یکی از مواردی که توصیه می شود استفاده از امکانات Google Analytic  می باشد  که به صورت رایگان می توان از آن استفاده نمود. Google analytic یک پلت فرم استاندارد برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل و آنالیز داده های وب سایت ارایه می دهد. البته یک روش خوب برای افزایش سرعت در فرایند google analytic  تکمیل گواهی نامه ی (Google Analytics Individual Qualification (IQ می باشد که به کاربران جهت استفاده ی موثر تر از GA کمک خواهد کرد. البته استفاده از این امکانات برای افراد ضروری نیست.

به صورت کلی گزارشات Google analytic اطلاعات مفیدی در باره ی کانال هایی که ترافیک بالایی را به وب سایت شما هدایت می کنند، اطلاعات ردیابی مانند تعداد بازدید کنندگان جدیدی که از سایت شما بازدید می کنند و بسیاری از اطلاعات دیگر را برای  شما فراهم می آورد.در زیر نگاهی کلی به ردیابی های صورت گرفته در Google Analytic و انواع کاربران که آنها را دنبال می کنند ارایه شده است:

  • Organic Search: کاربرانی که برروی لینک هایی که توسط موتور های جستجو نمایش داده می شود کلیک می کنند.
  • Email: کاربرانی که برروی لینک هایی که در مجموعه ای از email-marketing   ها است کلیک کرده اند.
  • Direct: کاربرانی که به صورت مستقیم url سایت را در مرورگر خود وارد می کنند.
  • Referral: کاربرانی که برروی لینک شما از طریق دیگر سایت ها کلیک می کنند.
  • Social: کاربرانی که بر روی لینک های موجود Facebook, Twitter, LinkedIn و … کلیک میکنند.
  • Paid Search: کاربرانی که بر روی لینک هایی مانند Google ADWords و یا مشابه آن کلیک می کنند.

analytic

مزیت اصلی نمایش این گزارش ها  در این است که به شما کمک می کند که کدام یک از راه کار های بالا برای شما موثر واقع شده است.به طور مثال شما پی ببرید که کدام یک از راه ها بازدید کننده ی بیشتری را به سایت شما هدایت می کنند و بسیار برای افزایش بهبود  سایت شما موثر واقع می شود و اگر در هر یک از کانال های ارتباطی رضایت مطلوب برای افزایش ترافیک مشاهده نمی کنید به لزوم تغییرات در رویکرد های موجود را درخواهید یافت.البته در مقالات بعدی به موتور های جستجوگر دیگر و امکانات آنها همچون Bing Webmaster Tools  خواهیم پرداخت.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها