حذف لاگ در هاست های ویندوز

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در این مقاله به آموزش چگونگی حذف لاگ ها در هاست های ویندوز با کنترل پنل پلسک  خواهیم پرداخت.

در بسیاری از موارد لاگ هایی که در اکانت  هاست مشاهده می نمایید حجم بالایی را به خود اختصاص داده است که در این مقاله به آموزش حذف لاگ های موجود در پلسک خواهیم پرداخت.

ابتدا  وارد کنترل پنل پلسک خود شوید و سپس در دامنه مورد نظر برروی logs کلیک نمایید.(Websites and Domains > Logs ) و سپس برروی آیکون  کلیک نمایید و گزینه ی Manage log file  و سپس Log Rotation کلیک نمایید.

در این قسمت می توانید لیست لاگ ها را مشاهده نمایید، حال میتوانید هر یک از لاگ ها را تیک زده و از گزینه Remove آن لاگ را حذف نمایید. همچنین می توانید لاگ ها را از این بخش دانلود و مسیر ایجاد لاگ را نیز بررسی نمایید.

 

البته ممکن است در بسیاری از موارد مشاهد نمایید که یک لاگ به دلیل اینکه درحال انجام است امکان حذف آن وجود نداشته باشد. و یا در برخی از موارد شاید بخواهید که به صورت کلی یک سایت هیچ لاگی را به شما نمایش ندهد و باعث پر شدن حجم آن اکانت نگردد. برای این کار می توانید از سمت وب سرور گزینه ایجاد لاگ را غیر فعال نمایید.(البته انجام این کار توصیه نمی گردد و به صورت پیش فرض تمام لاگ ها ایجاد می گردد و در مواقعی ای که سایت دچار مشکلی می گردد می توان با مراجعه به لاگ ها مسیر ایجاد آن را مشاهده و بررسی نمود.)

برای غیر فعال کردن ایجاد یک لاگ می توانید با مراجعه به IIS و انتخاب نام سایت مورد نظر در بخش Logging  وارد شده و مانند تصویر زیر برروی Do not create new log files کلیک و save  نمایید.

همچنین در صورتی که  از سرور استفاده می نمایید می توانید جهت حذف لاگ ها مستقیم از سمت خود سرور جهت حذف لاگ ها استفاده نمایید، میتوانید پس از بررسی مسیر لاگ ایجاد شده، به فرض مثال:  logs\iis\W3SVC368\u_extend1.log لاگ را به صورت مسقیم حذف نمایید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها