جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

جوانب حقوقی بیت کوین

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

درادامه قصد صحبت در رابطه با جوانب حقوقی بیت کوین را داریم.

همانطور که در مقالات قبلی به این مورد اشاره نمودیم بیت کوین یک ارز دیجیتال است. در واقع یک پول است که ما به طور فیزیکی نمیتوانیم آن را ببینیم و یا استفاده کنیم و آن را در کیف پول الکترونیک خود همیشه میتوانیم به همراه خود داشته باشیم. در حال حاضر در سرتا سر جهان این ارز دیجیتال خرید و فروش میشود. اما موضوع در اینجاست که آیا این تبادل ها و تراکنش های بیت کوینی قانونی هستند و یا خیر؟

بسیاری از کشور ها مانند چین و یا روسیه غیر قانونی بودن و ممنوعیت تراکنش های بیت کوینی را اعلام نموده اند. اما این اعلام عمومی نتوانسته مانع استفاده مردم از این ارز دیجیتال گردد و میتوان شاهد تبادلات بیت کوینی در این کشور ها نیز بود. به مرور زمان در دنیا شاهد ارز های دیجیتال و تراکنش های این چنینی بیشتری خواهیم بود و با توجه به این مورد که تمامی این ها پول حساب میشوند ، میتوان انتظار این مورد را داشت تا در آینده قوانینی در این رابطه برای این نوع ارز ها وضع گردد.

همچنین در کشور عزیزمان ایران نیز نمیتوان ممنوعیت و یا عدم ممنوعیت استفاده از این نوع ارز هارا بیان نمود زیرا این مورد هیچگاه به طور شفاف بیان نگشته است و یا قانونی برای آن وضع نگشته است ، اما در حال حاضر نیز میتوان شاهد فعالیت و تراکنش های بیت کوینی در داخل ایران نیز بود.

حتی به تازگی خبر از سیاست گذاری هایی در رابطه با این ارز دیجیتال در داخل است. همچنین میتوان این مورد را از سخنان جناب سعید مهدیون ، معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی نیز ملاحظه نمود که فرمودند مقررات گذاری برای بیت کوین و پول های الکترونیکی ، نیازمند تصویب در شورای عالی فضای مجازی است. زیرا کمیسیون های عالی مرکز ملی فضای مجازی در چارچوب مصوبات شورای عالی فضای مجازی اقدام به تصویب دستورالعمل ها میکنند که از آنجا که در این زمینه تا کنون مقرراتی وجود نداشته ، وضع مقررات اولیه باید توسط شورا صورت پذیرد.

در مقالات بعدی بیشتر و مفصل تر در رابطه با بیت کویت صحبت خواهیم کرد؛ لطفا با ما همراه باشید.

همچنین به منظور مطالعه بیشتر مقاله ها، می توانید به بخش مقالات سایت مراجعه فرمایید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها