تغییر و یا اضافه کردن نسخه PHP در دایرکت ادمین

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در مقالات مختلفی در خصوص استفاده از دایرکت ادمین صحبت کرده ایم. در این مقاله در مورد تغییر و یا اضافه کردن نسخه PHP در دایرکت ادمین صحبت خواهیم کرد و با فرایند آن آشنا خواهیم شد.
در صورتی که در سرور خود بخواهید نسخه PHP را تغییر دهید، می بایست ابتدا نسخه مورد نظر بر روی سرور و دایرکت ادمین شما نصب باشد. به جهت انجام این مورد می توانید کامند های زیر را در سرور وارد نمایید. در نظر داشته باشید که در بخش “…” شما می توانید نسخه PHP مورد نظر را وارد نمایید و سپس کامند ها را در سرور بزنید:

cd /usr/local/directadmin/custombuild
./build set php1_release ...
./build update
./build php n
./build rewrite_confs

به جهت توضیحات بیشتر در خصوص کامند ها، کامند:

./build php n

به جهت کامپایل کردن خود PHP استفاده می شود که این مورد می تواند زمانبر باشد. کامند زیر هم برای بازنویسی تنظیمات PHP استفاده می شود:

./build rewrite_confs

چگونه نسخه PHP دیگری اضافه کنیم؟
در برخی از موارد شما نیاز دارید که 2 نوع نسخه PHP را در سرور خود داشته باشید. برای انجام این مورد نیز دقیقا کدهای بالا را وارد می کنیم + ./build set php1_release … کامند زیر را وارد می کنیم. در نظر داشته باشید که در این بخش هم به جای “…” نسخه های مورد نظر خود را وارد نمایید:

cd /usr/local/directadmin/custombuild
./build set php1_release ...
./build set php1_release ...
./build update
./build php n
./build rewrite_confs

در نظر داشته باشید که برای استفاده از نسخه های PHP در دایرکت ادمین، بهتر است که از نسخه های بالاتر از 5.6 استفاده نمایید. زیرا دایرکت ادمین برای PHP با نسخه 5.5 دیگر پشتیبانی ارائه نمی دهد که این مسئله باعث می شود که از نظر امنیتی سرور با مشکل مواجه شود. پس در نظر داشته باشید که همیشه در کدنویسی های خود از نسخه PHP 5.6 و بالاتر استفاده نمایید.

direct admin in php

امیدواریم این مقاله نیز برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. ما را در بخش مقالات دنبال کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها