تغییر نسخه php یک سایت در direct admin

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در مقاله قبل نحوه نصب نسخه جدید php در کنترل پنل دایرکت ادمین را شرح داده ایم و در این مقاله قصد داریم نحوه تنظیم و تغییر نسخه php یک سایت در direct admin را در شرح دهیم.

همان طور که در مقاله پیشین نیز ذکر شده است، در کنترل پنل دایرکت ادمین امکان نصب 2 نسخه php میسر می باشد که هم میتوانید نسخه دوم را در هنگام نصب اولیه دایرکت ادمین انتخاب نمایید و هم پس از تکمیل فرایند نصب، می توانید نسخه دوم را بر روی سرور نصب و از آن در کنترل پنل خود استفاده بفرمایید.

به صورت پیش فرض، نسخه php نصب شده اولیه بر روی کلیه سایت های شما تنظیم می شود. برای تغییر نسخه php، ابتدا لازم است نسخه مورد نظر را نصب و سپس مراحل یاد شده در این مقاله را طی نمایید تا نسخه php سایت شما نیز تغییر و امکان پشتیبانی از اسکریپت مورد نظر برای شما فراهم شود.

مراحل تنظیم نسخه php :

قبل از شروع مراحل لازم است مجددا تاکید شود که می بایست نسخه دیگری علاوه بر نسخه اولیه php بر روی سرور نصب شده باشد تا امکان انتخاب و تغییر آن برای یک سایت فراهم شود.

در قدم اول می بایست وارد کنترل پنل خود شوید.

در صورتی که به عنوان admin وارد کنترل پنل شده اید، لازم است به قسمت Reseller Level رفته و بر روی List Users کلیک نمایید.

 در صفحه باز شده بر روی هاست مورد نظر که قصد تغییر نسخه php آن را دارید کلیک نمایید و در ادامه گزینه login as user را کلیک نمایید تا وارد کنترل پنل هاست مورد نظر شوید.

در صورتی که به عنوان user وارد کنترل پنل شده است نیازی به طی کردن مراحل بالا نمی باشد.

در صفحه اولیه هاست ، بر روی domain setup در بخش your account کلیک نمایید. در این جا لیست دامنه های موجود در هاست برای شما نمایان خواهد شد. بر روی دامنه مورد نظر کلیک نمایید.

در صفحه باز شده به انتهای صفحه و به بخش PHP Version Selector  مراجعه نمایید. در صورتی که دو نسخه php بر روی سرور شما نصب باشد تصویری همانند تصویر زیر در قسمت ذکر شده وجود خواهد داشت.

در این جا می توانید به قسمت first php رفته و نسخه مد نظر خود را از انتخاب نمایید. در ادامه نیز می توانید نسخه دوم یا Second PHP را انتخاب نمایید.

پس از انتخاب نسخه مورد نظر ، ضروری ایست که بر روی دکمه save کلیک نمایید تا تغییرات انجام شده برای شما اعمال شود.

لازم به ذکر است که اعمال تغییر نیاز به گذشت حداقل 5 دقیقه زمان می باشد و پس از آن نسخه php سایت شما به مقدار تنظیم شده تغییر پیدا خواهد کرد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

همچنین به منظور مطالعه بیشتر مقاله ها، می توانید به بخش مقالات سایت مراجعه فرمایید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها