جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

تبدیل جوملا به وردپرس

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

همانطور که وعده کرده بودیم، بعد از مقاله ی قبلی که در رابطه با امکان انتقال یک سایت جوملایی به وردپرسی برایتان صحبت کردیم، حال در این مقاله قصد داریم این مورد را توضیح دهیم که این انتقال به چه صورت انجام می شود و برای انجام آن چه اقداماتی باید پیگیری شود ؟

بنابراین اگر جز آن دسته از کاربرانی هستید که قصد انتقال سایت خود از جوملا به وردپرس را دارند، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید

تبدیل جوملا به وردپرس

قبل از شروع، جالب است بدانید که حدود بیش از 74 میلیون وب سایت با وردپرس ایجاد شده است و در مقابل تنها 2.4 میلیون سایت با جوملا به وجود آمده است.

در ابتدا می بایست شما یک هاست لینوکس خریداری نموده و برروی آن وردپرس را نصب نمایید ( برای دانلود می توانید از سایت wordpress.org استفاده نمایید)

بعد از نصب وردپرس وارد بخش plugin آن شده و در بخش اضافه کردن پلاگین جدید، نام FG joomla to wordpress را جستجو نمایید تا این افزونه برای شما نمایان شود، آنرا نصب و فعال نمایید

حال نوبت به بررسی پارامتر های دیتابیس جوملاست، برای این منظور وارد جوملای خود شده و مانند شکل زیر وارد بخش Global configuration شده و سپس وارد تب server شوید :

حال در این قسمت مطابق شکل زیر تنظیمات دیتابیس را مشاهده خواهید نمود

توصیه می شود این پنجره را برای مراحل بعدی باز نگه دارید زیرا به اطلاعات دیتابیس برای مراحل بعدی نیاز پیدا خواهید کرد.

حال نوبت به import نمودن اطلاعات به داخل وردپرس است، برای اینکار وارد وردپرس خود شده و سپس وارد بخش tools شده و گزینه ی import را انتخاب نمایید. به صورت کلی وردپرس ابزار های متفاوتی برای import به صورت پیش فرض دارد اما در بین ابزار های پیش فرض ابزای برای جوملا وجود ندارد، اما با نصب پلاگین ذکر شده در طی مراحل گزینه ی joomla را مشاهده خواهید نمود.

برروی آن کلیک نمایید تا لیستی را مشاهده نمایید که می بایست آن را پر کنید.

در این بخش قبل از اینکه ادامه ی مراحل را طی کنیم، در صورتی که با اروری مواجه شده اید می بایست گزینه ی Empty WordPress را بزنید ( البته در صورتی که بک آپی دارید آن را برروی کامپیوتر شخصی خود دانلود و نگهداری نمایید)

پایین تر 2 گزینه وجود دارد که گزینه ی اول آدرس سایت جوملایی شما و بخش دوم پارامتر های دیتابیس است که اطلاعات دیتابیس جوملای خود را می بایست وارد نمایید (حتی در این بخش برای اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده می توانید گزینه ی test database connection را بزنید )

دیگر بخش های باقی مانده برای مشخص کردن این موضوع است که دقیقا چه مواردی را می خواهید از جوملای خود به وردپرس انتقال دهید

در بخش media، اگر میخواهید انتقال شما با سرعت بیشتری انجام شود و عکس های خود را بعدا جداگانه انتقال دهید یا آپلود نمایید می توانید این بخش را صرف نظر کرده و از آن عبور کنید.

پایینتر قسمتی است که شما می توانید کلمات کلیدی یا همان metakeyword را وارد نمایید که این گزینه برای بحث SEO استفاده می شود و مفید است

در نهایت زمانی که تمامی تغییرات مد نظر خود را انجام دادید، گزینه ی save setting را زده تا در صورتی که در مراحل دچار خطاهایی شدید بتوانید روند کار را از ادامه پیگیری نمایید.

اگر تمامی موارد به درستی انجام شده باشد، انتقال از جوملا به وردپرس به راحتی انجام خواهد شد و تمامی موارد به جز لینک های داخلی شما منتقل خواهند شد

اما در صورتی که میخواهید لینک های شما نیز منتقل شوند می بایست وارد تنظیمات پلاگین شده و در پایین صفحه گزینه ی modify internal links را بزنید تا لینک های داخلی شما نیز منتقل شوند

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده نمایید و سایت خود را به وردپرس تبدیل نمایید

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
6 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام وقتتون بخیر. میخواستم بدونم شما هم اینکارو به عنوان سفارش قبول میکنین؟
یا شخص یا شرکتی رو سراغ دارین که قبول کنه؟
چون من یه سایت خبری داشتم که با این روش رسانه منتقل نمیشد و یوآرال ها هم بهم میریخت و نیاز داشتم افراد حرفه ای تر برام انجام بدن و یکم سایتم رو هم سفارشی سازی کنن. در حد افزودن چند تا ویجت.ممنون میشم توی ایمیل در جریانم بزارین.

سلام، زنده باشید
ضمن تشکر از شما بابت طرح این موضوع، متأسفانه با توجه به اینکه انتقال از جوملا به وردپرس به صورت تخصصی موضوعی خارج از حوزه خدمات این مجموعه و میزبانی وب می باشد متأسفانه ما نمیتونیم این موضوع رو تقبل کنیم و البته شاید اگر با شرکت هایی که در زمینه طراحی سایت وردپرس مانند همیاروردپرس و… در ارتباط باشید بتوانند در این زمینه کمک های بیشتری به شما داشته باشند (البته بنده نمیدونم که می توانند این کار را انجام دهند یا خیر اما به هر حال این موضوع در حوزه تخصص مجموعه های اینچنینی می باشد).
به هر حال اگر کمک دیگری هم از سمت ما ممکن هست با افتخار در خدمت شما هستیم.

سلام
در صورت انتقال قالب فعلی جولا از بین میره؟
و اگر سوال بله هست با چه قالبی آپ میشه در وردپرس

متشکرم

با سلام خدمت شما
.خیر زیرا کدها شناسایی می شود ولی امکان خطای آن زیاد می باشد و ممکن است کدها به تداخل بر بخورد
ممنون از کامنت شما
روز خوبی داشته باشید

بله دوست عزیز
این روشهای انتقال اوتوماتیک هیچ کدام کارآمد نیستند

با سلام خدمت شما
ضمن تشکر از شما قابل ذکر است که پیش از ایجاد محتوای مقاله این روش بررسی و تست شده است اما در صورتی که این مورد از سمت شما آزمایش شده و خطایی در آن مشاهده فرموده اید، باعث خوشحالی ماست که آن را با ما به اشتراک بگذارید تا در صورت نیاز مقاله مذکور تصحیح گردد. ممنون از شما