بررسی خطرات احتمالی هوش مصنوعی

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله قصد داریم به بررسی خطرات احتمالی هوش مصنوعی بپردازیم

هوش مصنوعی چگونه می تواند خطرناک باشد؟

درحالی که ماشین آلات فوق العاده هوشمند هنوز کاملا وارد بازار نشده اند، مسائل حقوقی، سیاسی، اجتماعی و مالی آنقدر پیچیده و گسترده ای به وجود آمده است که باید با نگاه دقیق تری آن ها را بررسی کنیم.

با وارد شدن هوش مصنوعی به چرخه زندگی با خیال راحت تری می توانیم آن را مدیریت کنیم. در غیر این صورت ممکن است مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کند. در ادامه به بررسی برخی از مشکلات هوش مصنوعی خواهیم پرداخت:

سلاح های خود مختار

گاها از هوش مصنوعی برای انجام کار های خطرناک استفاده می شود. همانطور که در سلاح های خود مختار برنامه ریزی شده برای کشتن استفاده می شود (و حتی مسابقاتی نیز در این زمینه وجود دارد)، AI یا همان هوش مصنوعی می تواند خطرات زیادی را ایجاد نماید.

برخی از تحلیل گران معتقد هستند که با پیشرفت هوش مصنوعی ممکن است این سلاح های خود مختار ذهن خودشان را بدست آورند و برای انسان ها خطر آفرین باشند.

دستکاری های اجتماعی

با استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل رسانه های اجتماعی از طریق الگوریتم های موجود می توان به اهداف مشخصی رسید. تاثیر این موضوع بر اجتماع می تواند گاها انسان ها را دچار مشکل های فراوانی کند و یا در نتایجی مانند نتیجه نظرسنجی یا موارد مهم این چنینی تاثیر به سزایی داشته باشد.

تهاجم به حریم خصوصی افراد

با استفاده از هوش مصنوعی می توان تمام اتفاقات روزانه یک شخص را تحلیل و بررسی کرد. ردیاب ها، دوربین هایی که در همه جا هستند و دستگاه های تشخیص چهره عملا مشخص خواهند کرد که روند زندگی شما چیست و اطلاعات دقیق شما را خواهند داشت.

عدم یکسان بودن اهداف انسان ها و ماشین

با گسترده تر شدن هوش مصنوعی و امکان تصمیم گیری ماشین ها ممکن است زمانی فرا برسد که اهداف ماشین ها در مقابل اهداف و ارزش های انسان ها قرار گیرد.

تبعیض

ماشین ها و دستگاه هایی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند اطلاعات فوق العاده بیشتری از انسان ها خواهند داشت و با تجزیه و تحلیل های پیشرفته می توانند مشکلات زیادی را به وجود آورند و حتی ممکن است روزی انسان ها را کنترل کنند.

با دیگر مقالات ما در server.ir همراه باشید

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها