بد افزار Bug چیست؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

در مقالات گذشته در مورد بد افزار های مختلفی از جمله Ransomware ، Adware و Bot صحبت کرده ایم. در این مقاله قصد داریم در مورد Bug صحبت کنیم. بد افزار Bug چیست؟

Bug

اگر بخواهیم به صورت کلی در مورد Bug صحبت کنیم، نوعی نقص محسوب می شود که در زمان اجرای کدهای سایت و یا اپلیکیشن ها در روند آن تداخل ایجاد می کند. این بد افزار اصولا به دلیل خطاهای انسانی در نوشتن کدهای برنامه نویسی می باشد. ممکن است برخی از کدها به صورت ناخودآگاه از چشمان برنامه نویس دور بماند. برخی از این Bug های برنامه نویسی جزئی می باشد و ممکن است گاهی در زمان طولانی نیز کشف نشود. قطعا این گونه Bug ها خطری در روند اجرایی برنامه ایجاد نمی کنند. در سیستم به صورت کلی و در فرایند اصلی آن اشکالی وجود ندارد و به خوبی در دسترس است، اما در جزئیات به مشکل برمی خورد. اغلب برطرف کردن این خطاهای جزئی بسیار سخت تر از برطرف کردن خطاهای کلی می باشد. در بیشتر موارد نیز پیدا کردن آنها کار ساده ای نیست. به صورت خلاصه Bug را رفتاری از سیستم نام گذاری می کنند که برای اجرای آن هیچگونه برنامه ای طراحی نشده است. همانطور که توماس ادیسون هم در یکی از نوشته های خود، این موضوع را متذکر شد که برای تجاری سازی یک اختراع می بایست اول آن را به صورت کامل تست کنیم که هیچگونه خطایی نداشته باشد. پس از بررسی تمامی این موارد حال می توانیم به تجاری سازی آن اقدام کنیم.

چگونه می توانیم مشکل Bug را حل کنیم؟

در ابتدا باید بررسی کنید که علت این Bug های ایجاد شده، وجود اشکالات زیر ساختی نباشد. در بیشتر موارد علت Bug هایی که در حوزه اجرای برنامه ایجاد می شود، عدم تطابق کدهای برنامه نویسی با کانفیگ های زیر ساختی می باشد. در این موارد می بایست زیرساخت های مناسب را به جهت اجرای برنامه ایجاد کنیم. برای مثال برای نوشتن کدهای برنامه نویسی از کدهای PHP 7  استفاده می کنید، در صورتی که زیرساخت اجرای کدهای شما با ورژن PHP 5.6 می باشد، قطعا این گونه موارد خطاهای Bug را ایجاد می کند. در حوزه ی برنامه نویسی،  زمانی که با مشکل Bug رو به رو می شوید در اولین قدم می توانید محدوده ی آن را شناسایی کنید و قلمرو آن را کوچک و کوچک تر کنید. این روش باعث می شود به راحتی بتوانید Bug سیستم را بیابید و بررسی نمایید.

Bug

برای آشنایی با دیگر بدافزارهای رایج می توانید هر هفته ما را در  بخش مقالات Server.ir دنبال کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها