اتصال دامنه به هاست

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

همانگونه که در مقالات قبلی اشاره شد، وب سايت ها جهت نمايش در فضای مجازي يا همان اينترنت، ملزم به اتصال دامنه به هاست می باشند. به شکلی که پس از وارد کردن نام دامنه سایت در مرورگر اینترنت، به سرور میزبان آن هدایت شده و محتوای آن را نمایش دهد. اتصال يك دامنه با سرور ميزبان آن از طريق Name Server ها صورت می پذيرد. وب سایت ها با استفاده از نام سرور ها (NameServers) امکان استفاده از Domain Name ها را به جای IP آدرس ها می دهند.

اتصال دامنه به هاست

هنگامی که شما می خواهید وارد سایتی شوید، باید آدرس یا همان IP وب سرور آن را بدانید. آدرس وب سرور با IP مشخص می شود و از آن جا که به خاطر سپردن اعداد کار چندان ساده ای نیست لذا به جای آن می توان از دامنه یا همان Domain Name به جای آی پی استفاده نمود. پس باید بعد از تهیه دامنه و هاست، کاری کنید تا زمانی که یک کاربر نام دامنه شما را در مرورگر اینترنت خود وارد نمود، به سرور میزبان وب سایت شما هدایت شده و محتویات آن را مشاهده نماید. اتصال يك دامنه با هاست آن از طريق Name Server ها صورت مي پذيرد. وب سایتها با استفاده از نام سرور ها، امکان استفاده از دامنه ها را به جای آی پی آدرس ها می دهند. درواقع DNS نشان دهنده یک تکنولوژی قدرتمند اینترنت برای تبدیل نام دامنه به آدرس IP است.  اما چگونه دامنه خود را بر روی هاست مورد نظر تنظیم و یا به اصطلاح ست نماییم؟

 

برای اتصال دامنه به هاست خود، در قسمت Name Server در داخل پنل مديريتي دامنه، مي بايست مشخصات هاست خود را وارد نمایيد. به عنوان مثال در صورتي كه هاست (لینوکسی) خود را از Server.ir تهيه نموده باشيد، مي توانيد NS های ns1.ipeserver1.com و ns2.ipeserver1.com را بر روي دامنه خود تنظیم نمایيد. همچنين جهت دريافت مشخصات مربوط به نام هاست شما مي توانيد با شركتی كه خدمات هاستينگ خود را دريافت نموده ايد تماس حاصل نمایيد. شايان ذكر است اين اطلاعات پس از تهيه هاست از طريق ايميل نیز براي كاربران ارسال مي گردد. همچنین زمانی که سپری می شود تا NS ها بر روی هاست ست شوند بستگی به پسوند دامنه دارد. برای دامنه های ir. معمولا این زمان طولانی تر و ممکن است به طور میانگین تا 24 ساعت به طول انجامد. اما برای دیگر پسوندها مانند com ، .net. و … بین 4 الی 8 ساعت زمان می برد. حال در صورتی که تمامی مراحل را به درستی انجام داده باشید، می توانید با وارد نمودن نام دامنه خود یا همان آدرس وب سایتتان در مرورگر، وب سایت خود را مشاهده نمایید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
4 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

بسیار عالی بود مرررررررررسی

نسبت به سایت های دیگه از نظر من واقعاا بهتر توضیح داده بودید هیچ سایتی به این اسونی توضیح نداده بود 🙂

واقعا عالی بود ممنون