آشنایی با دنیای Cloud ! (قسمت چهارم – PaaS)

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در مقاله قبل درباره سرویس SaaS و مزایای آن صحبت کردیم و در این مقاله قصد داریم شما را با سرویس PaaS آشنا کنیم.

PaaS

PaaS

PaaS یا Platform as a Service( پلتفرم به عنوان یک سرویس) یک راه حل عالی برای اجرای برنامه‌ها بدون نیاز به نگهداری زیرساخت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در سطح داخلی شرکت شماست! یکی از بهترین ویژگی‌های استفاده از زیرساخت‌های PaaS صرفه جویی هزینه‌های اولیه است. در کل Cloud computing و به طور خاص PaaS، مخالف نگهداری سخت‌افزار و نرم‌افزار در سطح محلی یا همان Local است این موضوع یعنی، پیشنهاد Cloud computing همیشه به این صورت است که شما سخت‌افزار و نرم‌افزار خودتان را در محیط شرکتی خود نگهداری نکنید! تا خدمات بهتر و ویژگی های بهتری نصیب شما شود! در استفاده از سرویس PaaS نیز هدف همین موضوع می‌باشد.

 

چرا از سرویس‌های PaaS استفاده کنیم؟

PaaS

با استفاده از PaaS امکان از دست رفتن اطلاعات در مقابل حالتی که اطلاعات در لپ تاپ شما باشد ( بطوری که از سرویس PaaS استفاده نکنید) بسیار کمتر خواهد بود چون پارامتر‌ها و ویژگی‌هایی که در سرویس‌های Cloud است قابلیت حفظ اطلاعات شما را به مراتب بیشتر خواهد داشت. علاوه بر این سرعت فعال سازی سرویس هم بالاتر خواهد رفت و چون تمرکز صرفا روی مدیریت برنامه‌ها خواهد بود، باعث می‌شود کارایی بالاتری داشته باشید به این خاطر که دیگر درگیری‌هایی از قبیل تهیه منابع سخت‌افزاری، برنامه‌ریزی برای ظرفیت مورد نیاز، تعمیر و نگهداری و … در PaaS وجود ندارد.

یک ارائه دهنده PaaS یک محیط منعطف و بهینه ایجاد می‌کند تا افراد برنامه‌های خود را نصب و مجموعه داده‌های خودشان را ایجاد کنند. با این کار تمرکز بر اجرای برنامه‌ها خواهد بود، نه بر روی زیرساخت و نگهداری از زیرساخت. از این رو توسعه دهندگان یا همان Developer‌ها می‌توانند یک برنامه بنویسند و آن را به شرکتی که خدمات PaaS ارائه می‌دهد بدهند تا برنامه بر روی سرویس PaaS اجرا شود.

 

AWS

AWS یا Amazon Web Service یکی از سرویس دهندگان بزرگ در حوزه Cloud است که ارائه دهنده PaaS نیز می‌باشد البته خدمات AWS در درجه اول به عنوان IaaS شناخته می‌شود (در مقاله بعد درباره IaaS صحبت خواهد شد اما به طور کلی خدمات سرویس IaaS به این صورت است که کاربران بیشتر با مجازی ساز‌ها کار می‌کنند و خودشان پیکر بندی‌های زیرساخت‌شان را انجام می‌دهند) اما سرویس PaaS نیز ارائه می‌دهد که درواقع خدمات ایجاد و نگهداری است.

AWS

 

در مقاله بعد به بررسی سرویس IaaS و ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت.

با دیگر مقالات Server.ir همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها