جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

آشنایی با دنیای Cloud ! ( قسمت هفتم )

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در مقاله قبل به مقایسه سرویس‌های Cloud پرداخته شد و در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که به چه سرویس‌هایی می‌توان سرویس Cloud گفت. ویژگی‌هایی که باعث می‌شود بتوانیم به یک سرویس نام Cloud را بدهیم چیست؟

همانطور که در مقالات قبل گفته شد فلسفه Cloud بر این مبناست که تنها دغدغه شخص یا شرکت ها پیشبرد اهداف اصلی باشد و از مواردی که باعث تاخیر در رسیدن به این اهداف یا درگیری‌های اضافه می‌شود جلوگیری گردد. از این موارد نگهداری سخت افزار یا موضوعات دیگر بود که در مقالات قبل بررسی شد. احتمالا این درگیری ذهنی برای شما به وجود آمده باشد که در حال حاضر نیز شرکت‌هایی هستند که تنها کار نگهداری از سخت افزار را انجام می‌دهند! یا شرکت‌های ارائه دهنده نرم افزار وجود دارد که کار آن‌ها ارئه نرم افزار  برای استفاده شرکت‌های دیگر  است و نیز قبل از آمدن SaaS وجود داشتند و دارند! پس چرا باید از سرویس‌های Cloud استفاده کرد؟ چه ویژگی باعث مزیت این سرویس‌ها نسبت به سرویس‌های قبلی است؟

در سرویس‌های Cloud تقسیم کار وجود دارد! به این معنی که node‌هایی وجود دارند و کار های مربوط به Storage، Network، Compute و Controller در سرور‌های جداگانه انجام میشوند. Node ای که مسئول Storage است کارهای ذخیره سازی و پردازش‌های مربوط به آن را انجام می‌دهد، Node مربوط به Network کارهای مربوط به شبکه را انجام می‌دهد، Compute نیز مربوط به محاسبات و پردازش‌های آن است، علاوه بر این یک Node نیز به عنوان کنترل کننده بقیه Node‌ها وجود دارد که نام آن Controller است.

البته در برخی موارد می‌توان این Node‌ها را به صورت ترکیبی استفاده نمود یعنی یک Node یا سرور (سرورها) به عنوان Network و Compute قرار گیرد و یک سرور دیگر برای Storage و Controller!

در هر حالت این تقسیم کار در سرورها باعث بالارفتن Performance خواهد شد. و این جزو بزرگترین مزیت‌های سرویس‌های Cloud است! از دیگر مزیت‌های سرویس های Cloud که در مقالات قبل نیز اشاره شد هزینه به صرفه تر آن است، به این معنا که گیرنده خدمات تنها نسبت به منابع مصرفی هزینه پرداخت می‌کند!

در این سری از مقالات قصد داشتیم شمارا با دنیای جذاب Cloud آشنا کنیم. امیدوارم از این مقالات استفاده لازم را برده باشید.

با دیگر مقالات Server.ir همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها