آشنایی با دنیای Cloud ! (قسمت ششم – مقایسه سرویس‌ها)

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در مقاله قبل با سرویس IaaS آشنا شدیم و در این مقاله قصد داریم به مقایسه سرویس‌های SaaS، PaaS و IaaS بپردازیم.

سرویس‌های Cloud به طور کلی باعث می‌شود که شرکت‌ها کار‌های مهم و اهداف خود را با تمرکز بهتری انجام دهند و از کارهایی که رسیدن به این اهداف را دچار تاخیر می‌کند جلوگیری می‌نماید! کارهایی مثل تهیه، تعمیر و نگهداری سخت افزار یا برنامه‌ریزی برای ظرفیت که به عنوان یک دغدغه در شرکت هاست.

هرکدام از سرویس‌های Cloud سطوح مختلفی برای کنترل، انعطاف پذیری و مدیریت برای شما فراهم می‌کنند. درک تفاوت بین SaaS، PaaS و IaaS به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید که به کدام سرویس نیاز دارید و کدام یک برای شما مناسب می‌باشد!

سه مدل اصلی برای سرویس‌های Cloud وجود دارد و هر مدل یک بخش از Cloud computing stack است!

در IaaS دسترسی به این صورت است که به طور معمول برای کاربر دسترسی ویژگی‌های شبکه، مجازی ساز‌ها یا سخت افزار‌های اختصاصی و فضای ذخیره سازی داده را فراهم می‌کند. زیرساخت به عنوان یک سرویس به شما بالاترین سطح انعطاف پذیری و کنترل منابع را می‌دهد.

PaaS نیاز سازمان یا شرکت را به مدیریت سخت افزار و سیستم عامل را حذف می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تمرکز خود را بر روی توسعه نرم افزار بگذارید و کارایی بالاتری داشته باشید چون می‌توانید دیگر از انجام کارهایی مثل تهیه منابع، تعمیر و نگهداری یا Patch کردن و هرگونه افزایش منابع نگران نباشید.

در SaaS مدیریت و خدمات از طریق ارائه دهنده SaaS انجام می‌گیرد و افرادی که به این سرویس مراجعه می‌کنند کاربرهای نهایی یا End Users هستند. با استفاده از SaaS شما تنها باید تمرکز خود را بر روی چگونگی استفاده از یک نرم افزار بگذارید! یک مثال برای برنامه‌های SaaS، ایمیل مبتنی بر وب (Web-based email) است که می‌توانید آن را بدون نیاز به مدیریت افزونه‌ها، نگهداری سرور‌ها و سیستم عامل‌ها که برنامه ایمیل بر روی آن‌ها در حال اجراست، استفاده کنید.

منبع Amazon Web Service

در مقاله بعد به بررسی ویژگی‌های کلی Cloud و این که به چه سرویسی می‌توان سرویس Cloud گفت، می‌پردازیم.

با دیگر مقالات Server.ir همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها