جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

رایج ترین مشکلات Playstation 4

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

بدون توجه به اینکه کنسول شما چقدر جدید است، ممکن است مشکلات کوچکی مانند خارج شدن خودکار دیسک‌ها رخ دهد. بزرگ‌ترین تا کوچک‌ترین، ما شما را با رایج ترین مشکلات playstation 4 آشنا خواهیم کرد.

 

نور آبی چشمک‌زن (خط آبی مرگ‌بار) در PS4

رایج ترین مشکلات Playstation 4

 

هنگام راه‌اندازی PS4، چراغ نشانگر LED که کنار کنسول را تزئین می‌کند؛ باید قبل از سفید شدن، به سرعت به رنگ آبی درآید. با این حال، در کنسول‌هایی که از «خط آبی مرگبار» رنج می‌برند، نور آبی به‌طور مداوم می‌تابد، که نشان‌دهنده خرابی خروجی ویدیو قبل از خاموش شدن است. در این حالت، کنسول هرگز سیگنالی به تلویزیون ارسال نمی‌کند و اساساً دستگاه را بی‌استفاده می کند و از عملکرد عادی جلوگیری می‌کند.

البته این مشکل هنگام راه‌اندازی گسترده‌تر بود، ولی همچنان برای بخش کوچکی از کاربران ظاهر می‌شود. اگر کنسول شما ساخت اواخر سال 2013 و اوایل سال 2014 باشد، احتمالاً مشکل‌ساز خواهد بود.

‎همانطور که سونی در راهنمای عیب‌یابی فوق ذکر کرده است، نور آبی چشمک‌زن می‌تواند نشان‌دهنده چندین مشکل سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری باشد. با این حال، چندین راه حل بالقوه وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید. اگر مشکلی را در سخت‌افزار PS4 حل کردید، با پشتیبانی مشتری پلی استیشن تماس بگیرید یا کنسول خود را مستقیماً به فروشگاه رسمی سونی ببرید، زیرا گاهی اوقات می‌توانند تعمیرات یا تعویض در محل ارائه دهند.

همچنين کنسول شما ممکن است تحت ضمانت سازنده نباشد. اگر اینطور است، به خاطر داشته باشید که ممکن است مجبور به پرداخت هزینه تعمیر باشید.

‎نرم‌افزار تلویزیون خود را به‌روزرسانی کنید:

تعداد کمی از کاربران متوجه شده‌اند که به‌روزرسانی میان‌افزار تلویزیون، کمبود سیگنال صوتی و تصویری را برطرف کرده است. اگر تلویزیون جدیدتری دارید، به خصوص تلویزیونی که به اینترنت متصل است، به دفترچه راهنمای تلویزیون مراجعه کنید و سیستم عامل آن را به روز کنید. انجام این کار ممکن است تنظیمات HDMI را تغییر دهد و سازگاری دستگاه را برطرف کند.

‎پورت‌های HDMI را بررسی کنید:

به پورت HDMI تلویزیون و PS4 خود به همراه کابل HDMI خود نگاهی بیندازید تا هر گونه ناهنجاری یا آسیب‌های ناشی از صدا را مشاهده کنید. در صورت امکان، کابل‌های HDMI جایگزین را امتحان کنید.

‎منبع نيرو را بررسی کنید:

دکمه پاور را در جلوی PS4 برای حداقل هفت ثانیه لمس کنید یا تا زمانی که سیستم دو بار بیپ کند و خاموش شود. پس از آن، سیم برق AC را از پریز برق جدا کنید و کانکتور AC IN و سیم برق را برای هر گونه آسیب یا ناهنجاری آشکار بررسی کنید.

‎هارد دیسک را بررسی کنید:

مطمئن شوید که PS4 خاموش باشد و سپس سیم برق متناوب و هر کابل متصل دیگری را قبل از کشیدن درپوش محفظه HDD به بیرون جدا نمایید. پس از برداشتن هارد دیسک، هرگونه آسیب احتمالی را بررسی نمایید و اطمینان یابید که دیسک به درستی در محفظه HDD قرار دارد.

‎تنظیم مجدد کنترلر:

مطمئن شوید همه چیز به درستی متصل است. دکمه PS روی کنترلر خود را فشار دهید و نگه دارید تا چراغ سیستم نارنجی شود. سپس دوباره دکمه را فشار دهید و نگه دارید تا رنگ چراغ سفید شود. ما این روش را آزمایش کرده‌ایم و می‌تواند playstation 4 شما را به درستی بوت کند.

چراغ نشان‌گر قرمز چشمک‌زن در playstation 4

گزارش‌های مربوط به “خط قرمز مرگ‌بار” به اندازه نور آبی چشمک زن فوق گسترده نیست، اما تقریباً به همان اندازه جدی است. در کنسول‌هایی که از «خط قرمز مرگ» رنج می‌برند، چراغ نشان‌دهنده LED که کنار کنسول را تزئین می‌کند، مکرراً به رنگ قرمز چشمک می‌زند و متعاقباً پس از انتشار سه بوق مشخص از سیستم خاموش می‌شود. این مشکل همانطور که در راهنمای کاربر playstation 4 ذکر شده و توسط سونی تأیید شده است به مشکلات گرمای بیش از حد مرتبط است که احتمالاً در نتیجه نقص فن است. با این حال، برخی از کاربران این مشکل را در عرض چند دقیقه پس از روشن کردن کنسول برای اولین بار گزارش کرده‌اند. خوشبختانه، این مورد قابل حل است.

راه حل‌های بالقوه

اگر مشکل ادامه داشت و با هیچ یک از راه حل‌های بالقوه زیر برطرف نشد، با پشتیبانی مشتریان پلی‌استیشن تماس بگیرید یا کنسول خود را مستقیماً به فروشگاه رسمی سونی ببرید تا تعمیر/تعویض را انجام دهید.

به آن استراحت دهید:

دکمه پاور را در جلوی playstation 4 خود برای حداقل هفت ثانیه لمس کنید یا تا زمانی که سیستم بوق بزند و خاموش شود. سپس، منبع نيرو را قطع کنید و اجازه دهید کنسول برای مدت زمان طولانی یا تا زمانی که به اندازه کافی خنک شود، استراحت کند، قبل از اینکه دوباره آن را روشن کنید.

فضای کافی به آن بدهید:

playstation 4 خود را در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید تا مطمئن شوید که اتاق تنفس کافی دارد، از قرار دادن كنسول بر روی فرش خودداری نماييد. علاوه بر این، برخی از کاربران گزارش داده‌اند که قرار دادن کنسول به صورت عمودی به کاهش گرمای بیش از حد کمک می‌کند (اگرچه اینطور نیست، با توجه به اینکه موقعیت دسترسی به دریچه دو طرف را مسدود می‌کند).

مشکل: پورت HDMI آسیب‌دیده و کابل‌های HDMI معیوب

ممکن است این مورد خاص PS4 یا گسترده نباشد، اما برخی از بازیکنان پلی استیشن مشکلاتی را گزارش کرده‌اند که ناشی از آسیب دیده بودن پورت HDMI در واحدهای PS4 آن‌ها است. این مشکل که منجر به عدم خروجی صدا یا تصویر در تلویزیون می‌شود، اغلب به دلیل اختلال در اتصال ناشی از خم شدن قطعه فلزی در درگاه HDMI داخلی کنسول ایجاد می‌شود. اگرچه دلیل خم شدن قطعه ناشناخته است، اما به طور موثر پورت را ناسازگار می‌کند زیرا قطعه خم شده دیگر نمی‌تواند به درستی به سیم HDMI متصل شود. علاوه بر این، گزارش‌هایی از کابل‌های HDMI معیوب وجود دارد که به دلایلی کار نمی‌کنند.

در حالی که این مشکل در محموله‌های بعدی PS4 پس از راه‌اندازی کنسول حل شد، اگر یک واحد متعلق به قبل خریداری کرده‌اید یا با مشکلات HDMI مواجه هستید، همچنان می‌خواهید پاسخ‌های احتمالی را در زیر جستجو کنید.

راه حل‌های بالقوه

پورت‌های HDMI را بررسی کنید: به پورت HDMI تلویزیون و playstation 4 خود نگاهی بیندازید تا هر گونه ناهنجاری یا آسیب به همراه کابل HDMI خود را مشاهده کنید. در صورت امکان، کابل‌های HDMI جایگزین را امتحان کنید.
فلز را به عقب خم کنید: اگر به وضوح می‌توانید تکه‌ای از فلز را که به سمت بالا خم شده در درگاه HDMI کنسول ببینید، با استفاده از یک پین یا ابزار کوچک، قطعه آسیب‌دیده را به سمت پایین خم کنید. همچنین، مطمئن شوید که پورت هیچ  دندانه‌ای را از بین نبرده یا آسیب بیشتری به کابل HDMI وارد نکرده است. اگر مشکل این است، حتی اگر کنسول شروع به کار کند، ممکن است همچنان بخواهید دستگاه خود را تعويض كنيد.
از کابل HDMI دیگری استفاده کنید: اگر به اندازه کافی بدشانسی آورده‌ايد که یک کابل HDMI معیوب از فروشگاه دریافت كرده‌ايد، به سادگی از کابل دیگری استفاده کنید یا یک کابل HDMI بهتر بخرید.

اشکال: مشکلات اتصال شبکه PS4

مشکلات اتصال به شبکه دائمی‌ترین شکایت در مورد PS4 است و اغلب خود را به عنوان خطاهای NW-31201-7 و WV-33899-2 نشان می‌دهد. PSN بیشتر از آنچه که ما می‌خواهیم پایین می‌آید، اما خوشبختانه، معمولاً برای مدت طولانی از کار نمی‌افتد. به طور معمول، خطاهای شبکه را می توان به PSN نسبت داد که در حال تعمیر و نگهداری است (کد خطا CE-33991-5) و شما فقط باید منتظر بمانید. با این حال، خارج از دوره‌های تعمیر و نگهداری، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید به راحتی انجام دهید تا دوباره آنلاین شوید.

تغییر تنظیمات DNS: اگر همه دستگاه‌های دیگر شما در شبکه خانگی شما کار می‌کنند، اما هنوز نمی‌توانید به playstation 4 خود متصل شوید، می‌توانید تنظیمات DNS خود را تغییر دهید. ابتدا به تنظیمات شبکه بروید و برای نوع اتصالی که استفاده می کنید، که یا Wi-Fi یا سیمی است، Custom را انتخاب کنید. شبکه خود را انتخاب کنید، تنظیمات آدرس IP خودکار را انتخاب کنید و Do Not Use for DHCP Host Name را انتخاب کنید. یک درخواست با دو تنظیمات مختلف DNS باید ظاهر شود – دستی را انتخاب کنید. پس از آن، DNS اولیه را به عنوان “8.8.8.8” و DNS ثانویه را به عنوان “8.8.4.4” تنظیم کنید. سپس کنسول باید تست‌های خود را طی کند و شما را دوباره آنلاین کند.

سیستم عامل روتر خود را به‌روز کنید:

سیستم‌عامل قدیمی اغلب می‌تواند منجر به مشکلات اتصال شود. به طور معمول، اطلاعاتی در پایین یا پشت روتر/مودم شما در مورد نحوه بررسی به‌روزرسانی میان‌افزار وجود دارد. مراحل ارائه‌شده را دنبال کنید یا برای راهنمایی با ارائه‌دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید. هنگامی که سیستم‌عامل تجهیزات خود را به‌روز کردید، ممکن است بتوانید متصل شوید. حداقل می‌توانید آن را به عنوان علت رد کنید.


برق را جدا کنید و دوباره وصل کنید:

playstation 4 خود را خاموش کنید و آن را از منبع نيرو خود جدا کنید. سپس مودم و روتر خود را از برق بکشید. چند دقیقه صبر کنید و مجدداً مودم و روتر را به منبع نيرو آن وصل کنید. پس از اینکه هر دو به طور کامل بوت شدند و دوباره آنلاین شدند، PS4 خود را دوباره به منبع تغذیه خود وصل کنید و آن را روشن کنید. این کار PS4 و شبکه خانگی شما را به طور کامل بازنشانی می‌کند و می‌تواند PS4 شما را دوباره آنلاین کند.

شبکه خود را دوباره راه‌اندازی كنيد:

فناوری گاهی اوقات خنده‌دار است!! یکی از راه‌های آنلاین کردن playstation 4 خود این است که به آن آموزش دهید چگونه دوباره به شبکه خانگی خود متصل شود. به سادگی به PS4 خود بگویید شبکه شما را فراموش کند و سپس مراحل لازم را برای اتصال مجدد کنسول خود انجام دهید.

اشکال: خطاهای خواندن دیسک و برنامه

مشکلات خواندن دیسک، که اغلب خود را به عنوان کد خطا CE-35486-6 نشان می‌دهد، می‌تواند به این معنی باشد که دیسک شما آسیب دیده است. در حالی که خطاها برای دیسک‌های سالم و نادر هستند، اما ممکن است. مشکل مشابهی در مورد بازی‌های دانلود شده نیز ممکن است رخ دهد (خطای CE-34878-0)، در این صورت می‌توان اقدامات مشابهی را برای حل احتمالی مشکل انجام داد. اگر مشکل در بازی فیزیکی که اخیراً خریداری کرده‌اید رخ دهد، ممکن است دیسک معیوب باشد و ممکن است بخواهید آن را تعویض یا برگردانید.

راه حل‌های امکان پذیر
چرخه برق:

مانند خطای خارج کردن خودکار فوق الذکر، یک چرخه برق ساده گاهی اوقات می‌تواند خطاهای خواندن دیسک را حل کند. کنسول خود را خاموش کنید، همه سیم‌ها را از برق بکشید و دکمه پاور را به مدت 30 ثانیه نگه دارید. سپس، قبل از اینکه همه کابل‌ها را دوباره وصل کنید و سیستم خود را روشن کنید، اجازه دهید حداقل دو دقیقه بماند.
نصب مجدد: حتی بازی‌های فیزیکی نیز روی کنسول شما نصب می‌شوند. بازی را خارج کنید و به نماد روی صفحه آن بروید. دکمه Options را روی کنترلر خود فشار دهید و بازی را از هارد دیسک خود حذف کنید. دیسک را وارد کنید، و فرآیند نصب باید به طور خودکار شروع شود، که نشان می‌دهد کنسول شما دیسک را می‌شناسد. برای بازی‌های دیجیتالی که در اجرا مشکل دارند، حذف نصب و نصب مجدد برنامه نیز می‌تواند مشکل را حل کند.

بازسازی پایگاه داده:

دیسک مورد نظر را بردارید و با نگه‌داشتن دکمه پاور، کنسول خود را خاموش کنید تا زمانی که دو بوق بشنوید. سپس، دکمه پاور را دوباره برای حدود پنج ثانیه فشار دهید و نگه دارید، که باید کنسول شما در حالت ایمن بوت شود. اکنون، کنترلر playstation 4 خود را از طریق USB به کنسول خود متصل کرده و گزینه بازسازی پایگاه داده را انتخاب کنید. این ممکن است فقط چند دقیقه طول بکشد، اما ممکن است تا چند ساعت طول بکشد.

نصب آخرین به‌روزرسانی‌ها:

به‌روزرسانی‌های سیستم یا برنامه را بررسی کنید. در صورت وجود، به روزرسانی‌ها را نصب کنید و کنسول خود را مجددا راه‌اندازی کنید.

راه‌اندازی سیستم:

گاهی اوقات یک شروع تازه می‌تواند به کنسولی کمک کند که مدام در خواندن دیسک‌ها و برنامه‌ها ناکام است. ابتدا مطمئن شوید که از تمام اطلاعات ذخیره شده خود در یک درایو USB یا در فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید. سپس به تنظیمات بروید و مقداردهی اولیه را انتخاب کنید.

توجه نمایید سیستم شما به تنظیمات اولیه خود باز خواهد گشت، به این معنی که باید همه برنامه‌های خود را دوباره نصب کنید. ولی این کار می‌تواند خطاهای مختلف دیسک و برنامه را کاهش دهد.

همچنین لازم به ذکر است برای رفع مشکلات تحریم؛ می‌توانید با استفاده از سرویس تحریم شکن مشکلات مرتبط را به سادگی برطرف نمائید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

3 2 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها