کنترل پنل DirectAdmin

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

DirectAdmin یک نرم افزار تحت وب و واسطه کاربری به عنوان کنترل پنل هاستینگ می باشد که مدیریت وب سایت های میزبانی شده بر روی یک سرور اختصاصی و یا مجازی را تسهیل می سازد. به وسیله این نرم افزار شما می توانید خدمات هاستینگ خود را در سه سطح مدیر سرور، نماینده و کاربر مدیریت نمایید. سطح دسترسی مدیریتی این کنترل پنل به منظور مدیریت خدمات هاستینگ تعبیه گشته است بدین معنا که مدیریت سرور با استفاده از این امکانات، می تواند دامنه جدیدی را بر روی سرور خود میزبانی، مدیریت و نظارت نمایند. سطح دسترسی نمایندگی بدین منظور در نظر گرفته می شود که مدیر سرور در نظر داشته باشد فرد دیگری را به عنوان نماینده اعلام نماید تا او بتواند بر روی همین سرور خدمات هاستینگ اشتراکی ارائه دهد اما مطمئناً دسترسی مدیر اصلی سرور را هم نخواهد داشت و کمی محدودتر خواهد بود و سطح دسترسی بعدی برای کاربرانی در نظر گرفته شده است که هاست اشتراکی بر روی این سرور را تهیه نموده اند و حال برای دسترسی به مرکز مدیریت فایل های خود، ایمیل ها، اکانت های FTP و… از آن استفاده می کند.

سیستم عامل مورد استفاده برای نصب این کنترل پنل، سرور های با سیستم عاملی از نسخه CentOS می باشد. البته این کنترل پنل بر روی سیستم عامل های Red Hat, Fedora Core, Red Hat Enterprise Linux, FreeBSD, Ubuntu و Debian نیز پشتیبانی می شوند. از دید سخت افزاری نیز سروری با حداقل امکانات زیر برای نصب این کنترل پنل مورد نیاز می باشد:

پردازنده: 500MHz
رم: 512MB کنترل پنل DirectAdmin
فضای هارد دیسک: حداقل 2 گیگابایت فضای خالی

کنترل پنل دایرکت ادمین به اختصار DA نیز گفته می شود. همانطور که در مقاله کنترل پنل های OpenSource و تجاری نیز ذکر گردید این کنترل پنل در دسته کنترل پنل های تجاری قرار دارد اما در کشور ما، نسخه نال و کرک شده نیز قابل یافت می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کنترل پنل های هاست اشتراکی و… می توانید به سایر مقالات دانشنامه میزبان تارنمای ایران و یا مرکز آمورش مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
2 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام
اگر امکان داره یک مقاله هم درباره تنظیمات کلود لینوکس در پنل دایرکت ادمین بنویسید خیلی ممنون می شوم
باتشکر

با سلام و عرض صبح بخیر خدمت شما مخاطب عزیز

بسیار عالی، ضمن تشکر از شما بابت زمانی که صرف مطالعه این مقاله کردید و پیشنهاد خوبی که دادین، این موضوع نیز به لیست موضوعات تیم مدیریت محتوا افزوده گردید و همکاران بنده به زودی در این خصوص هم مقالات مناسبی را در دانشنامه Server.ir اضافه خواهند کرد

با تشکر و تقدیم بهترین ها