کدام هاست برای من مناسب است؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

ضمن تشکر از کاربران و بازدیدکنندگان گرامی که تا امروز با دانشنامه های SERVER.ir همراه بوده اند تا به حال با بررسی تفکیک شده انواع هاست و ویژگی ها و تفاوت و تمایز های آنان آشنا گردیده اند، در این مقاله سعی داریم به ساده ترین زبان ممکن جمع بندی مختصر و مفیدی داشته باشیم تا بتوان در زمانی کوتاه بهترین راهنمایی ها را برای شما عزیزان به همراه داشت. همچنین به منظور مطالعه دقیق تر و بیشتر می توانید به لینک هایی که در انتهای متن نیز ذکر گردیده است مراجعه نمایید.

همانطور که می دانید به طور کلی وب سایت های طراحی شده را می توان از حیث سیستم مدیریت محتوای آنها به دو گروه سایت های با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی یا سایت های با سیستم مدیریت محتوای جهانی مانند وردپرس، جوملا، OpenCart، فروشگاه ساز ها و… تقسیم نمود. حال با توجه به پهنای باند ( نیاز به محدودیت قابل پیش بینی یا پهنای باند نامحدود )، میزان فضای حافظه، میزان سرعت مورد نیاز (مرتبط با رم سرور یا هاست شما) و میزبان استفاده از قدرت پردازشگر ( مرتبط با سرور یا هاست شما ) باید به این نتیجه کلی برسید که آیا هاست اشتراکی پاسخگوی نیاز شما می باشد یا خیر، در صورت نیاز به منابع بیشتر به بررسی سرور مجازی خواهید پرداخت و در صورت نیاز به منابع بیشتر نیاز به سرور اختصاصی خواهید داشت. البته سرور ابری نیز یکی از انواع خدمات میزبانی می باشد که به صورت جداگانه بررسی خواهد شد.

حال به ساده ترین زبان، اگر کاربری شما از این سایت کاربری سایتی شخصی برای معرفی خودتان می باشد مطمئناً نیاز شما با یکی از پلن های هاست ارزان ایران یا خارج از کشور برطرف خواهد شد که در صورتی که این سایت شما با سیستم کدام هاست برای من مناسب است؟های مدیریت محتوای معمول در کشور مانند جوملا یا وردپرس طراحی گشته باشد بهتر است این هاست یکی از پلن های هاست لینوکس داخل یا خارج کشور باشد و اگر سیستم مدیریت محتوای شما نوع دیگر یا برنامه نویسی اختصاصی باشد لازم است متناسب با پیش نیاز های آن سایت و راهنمایی هایی که در سایر مقالات ایده پردازان انجام شده است نسبت به انتخاب هاست لینوکس یا ویندوز اقدام نمایید. البته سایت های جوملا و وردپرس که به زبان PHP نوشته می شوند بر روی هاست ویندوز نیز قابل اجرا می باشند چرا که هاست های ویندوز نیز زبان PHP را پشتیبانی می کند اما با توجه به امکانات و حرفه Linux در زبان PHP و… هاست لینوکس با کنترل پنل Cpanel پیشنهاد بهتر و معتبرتری محسوب می گردد و اگر سایت شما کاربری مانند سایت های سازمانی، تجاری، فروشگاهی  و… دارد نیاز به پلن های حرفه ای تر و بهتر هاست های لینوکس یا ویندوز دارید چرا که پلن های بالاتر علاوه بر داشتن ویژگی ها و فضای حافظه بیشتر، پهنای باند ماهانه بیشتری را نیز با خود به همراه می آورند. البته در این زمینه مسائلی مانند نسخه PHP ، بک آپ روزانه ، آپ تایم سرور ، پشتیبانی شرکت ، پشتیبانی سرور از ماژول ها و امکانات مورد نیاز برای شروع به کار سایت و… نیز قابل بررسی است که در این متن مورد نظر ما نیست و در آینده به تفصیل بحث خواهد شد اما می توانید به سادگی با تماس با شماره 2853-021 هرگونه سوال و راهنمایی عمومی و یا تخصصی را نیز از کارشناسان SERVER.ir جویا شوید.

برای مشاهده و سفارش هاست مناسب خود برای میزبانی سایت های جوملا، وردپرس و … بر روی لینک هاست لینوکس ( سی پنل ) یا هاست ویندوز( پلسک ) کلیک نمایید.

حال اگر کاربری شما حرفه ای تر و تخصصی تر از یک سایت نمایشگاهی یا فروشگاهی ساده یا سایتی با تعداد بازدیدهای ماهانه متوسط است، شما نیاز به منابع قوی تری برای مدیریت فایل ها، سرعت، قدرت دارید که این به معنای نیاز به خدماتی فراتر از هاست اشتراکی می باشد و در این مرحله خدمات هاستینگ سرور مجازی با دارا بودن منابعی مانند رم، پردازشگر ( سی پی یو )، فضای حافظه و پهنای باند بیشتر به علاوه دسترسی روت موجب تسهیل انجام امور شما می شود. حال اگر سایت یا نرم افزار تحت وب شما نیاز به منابع بیشتری داشته باشد که پلن های سرور مجازی ( داخل ایران یا خارج از کشور ) پاسخگوی آن نیازها نباشند، خدمات سرور اختصاصی یا سرور ابری نیز در گزینه های انتخابی شما قرار می گیرند. همچنین کارشناسان ایده پردازان همواره از طریق هر یک از راه های ارتباطی SERVER.ir آماده ارائه خدمات مشاوره رایگان در زمینه راهنمایی های لازم برای شروع یک کسب و کار اینترنتی یا آغاز به کار یک سایت می باشند.

همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانید بر روی هر یک از برچسب های زیر کلیک نمایید تا مطالب مرتبط با آن به شما نمایش داده شود و یا هر یک از مقالات مورد نیاز خود را از طریق بخش سایر موارد مرتبط بیابید

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
3 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

عالی بود.ممنون

خیلی ممنون مطلب خوبی بود