کانفیگ DNS سرویس در کنترل پنل CENTOS WEB PANEL بخش دوم

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

مقاله کانفیگ DNS سرویس در کنترل پنل CENTOS WEB PANEL بخش دوم ، ادامه مقاله پیشین در این زمینه می باشد. در این مقاله نیز به سایر گزینه های موجود در سمت DNS Function در کنترل پنل CWP می پردازیم.

Edit DNS Config: این گزینه، گزینه دوم در قسمت مدیریت DNS ها می باشد. با کلیک بر روی آن با صفحه همانند صفحه زیر رو به رو خواهید شد:

همان طور که مشاهده می فرمایید UI ای برای مدیریت خدمات DNS وجود ندارد و می بایست در صورت تغییر این تغییرات به صورت command line ایجاد نمایید. لازم به ذکر است که تغییرات ایجاد شده به صورت مستقیم در فایل named.conf اعمال می شود. به همین منظور بسیار در اعمال تغییرات در فایل احتیاط بفرمایید و حتما از فایل اصلی named.conf بک آپ تهیه نمایید.

Add DNS Zone: در این قسمت می توانید یک DNS Zone ایجاد نمایید. پس از کلیک بر روی لینک مذکور به صفحه ای همانند صفحه زیر منتقل خواهید شد:

در این قسمت 3 فیلد برای شما وجود دارد که برای ساختن DNS Zone می بایست آن ها را وارد نمایید:

فیلد اول، فیلد IP می باشد که می بایست آیپی مورد نظر خود ( آیپی اصلی سرور و یا آیپی های اضافه شده به سرور ) را وارد نمایید.

فیلد دوم، فیلد domain می باشد که می بایست دامنه ای که قصد ساخت DNS Zone را برای آن دارید در این قسمت وارد نمایید.

فیلد سوم، admin email می باشد که می توانید ایمیل خود و یا مدیر سرور را وارد نمایید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.  در مقالات بعدی، در رابطه با کانفیگ DNS در کنترل پنل CWP  و قسمت های باقی مانده آن به شما بیشتر توضیح خواهیم داد.

همچنین به منظور مطالعه بیشتر مقاله ها، می توانید به بخش مقالات سایت مراجعه فرمایید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها