جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

کار با file manager در دایرکت ادمین قسمت دوم

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

مقاله کار با file manager در دایرکت ادمین قسمت دوم ، ادامه مقاله کار با file manager در  دایرکت ادمین قسمت اول می باشد. در مقاله قبلی بعضی از فانکشن های file manager به شما شرح داده شده است.  در این مقاله بقیه فانکشن های موجود را بررسی خواهیم کرد.

در گام نخست لازم است وارد کنترل پنل خود شده و بر روی file manager کلیک نمایید تا فانکشن

تغییر پرمیشن فایل و یا فولدر ها:

برای تغییر دسترسی فایل و فولدر های خود (permission)  در صفحه باز شده در ستون select، فایل های مورد نظر را انتخاب و سپس به بخش پایین بروید. در جلو set permission عدد مورد نظر خود را وارد نمایید. عدد 000 کمترین سطح دسترسی و عدد 777 بالاترین سطح دسترسی ممکن می باشد. همچنین گزینه  Recursive نیز بیشتر برای فولدر ها به کار می برد به این صورت که با انتخاب این گزینه علاوه بر تغییر دسترسی خود فولدر انتخاب شده دسترسی کلیه فایل ها داخل آن نیز تغییر پیدا خواهد کرد.

Reset owner

در مواقعی فایلی از هاست دیگر و یا سرور دیگر بر روی سرور خود آپلود می نمایید که owner آن شخص دیگری می باشد و به همین دلیل در هنگام کار با آن خطا عدم دسترسی به شما داده می شود. برای این مورد فایل مورد نظر را انتخاب و بر روی reset owner کلیک نمایید تا owner فایل مذکور به شما تغییر پیدا کند و در نتیجه امکان دسترسی به فایل برای شما فراهم شود.

Delete

همان طور که از اسم آن پیداست، این مورد برای حذف فایل ها می باشد. برای این مورد فایل ها مورد نظر خود را از ستون select انتخاب و سپس گزینه delete را که در پایین صفحه قرار دارد کلکی نمایید تا فایل های مورد نظر شما حذف گردد.

در مقاله بعدی ، بقیه فانکشن های موجود در فایل منیجر کنترل پنل دایرکت ادمین همچون copy و … را به شما آموزش داده خواهیم داد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

همچنین به منظور مطالعه بیشتر مقاله ها، می توانید به بخش مقالات سایت مراجعه فرمایید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها