چگونگی تنظیم Name Server ها را در CWP

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

 

در این مقاله قصد داریم چگونگی تنظیم Name server ها را در CWP بررسی نماییم

CWP یا همان centos web panel یک کنترل پنل میباشد که شباهت بسیاری به cPanel دارد و بر روی سیستم عامل centos نصب می گردد. CWP در مقابل cPanel یک کنترل پنل رایگان است اما در مقایسه با آن از UI و رابط کاربری ضعیف تری برخوردار می باشد به همین علت کاربران گاهی در انجام تنظیمات مختلف بر روی آن سر در گم می شوند.

تنظیم Name server ها

تنظیم Name server ها یکی از تنظیمات پایه ای است که باید برای راه اندازی سایت باید آن را انجام دهید و در این مقاله میخواهیم انجام این مورد را در CWP به شما آموزش دهیم.

برای انجام این مورد ابتدا NS ها را در سمت دامنه ای که می خواهید NS ها سمت آن باشد بسازید برای مثال اگر میخواهیم NS های ما به صورت زیر باشد بایستی در سمت دامنه ipeserver.com ابتدا این NS ها را معرفی کنیم و IP سرور را برای آن ها وارد نماییم :

ns1.ipeserver.com

ns2.ipeserver.com

بعد از انجام این مورد و برای ست کردن این NS ها بر روی کنترل پنل CWP یا همان centos web panel از منوی سمت چپ گزینه DNS function را انتخاب کنید ( طبق شکل ):

بعد از باز شدن منو گزینه Edit nameservers را بزنید و در نهایت وارد صفحه تنظیمات Nameserver ها یا همان NS ها خواهید شد.

در این صفحه میتوانید NS های خود را با IP هایی که قرار است به آن هدایت شوند معرفی نمایید و برای ثبت آن گزینه save change را بزنید. بعد از انجام این مورد و برای بررسی درستی آن در CWP میتوانید IP ای که در حقیقت NS ها در حال هدایت به آن هستند را در بالای کادر مشاهده نمایید.

با دیگر مقالات Server.ir همراه باشید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها