چگونه هنگام شیوع بیماری کرونا بازاریابی(Marketing) کنیم؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

Marketing

 

شرايط ويروس كرونا تجربه ي سختي براي همه ي كسب و كار ها، اعم از كسب و كار هاي كوچك و بزرگ بوده است، اگرچه بيشترين كار هايي كه تحت خطر قرار گرفته اند كسب و كار هاي كوچك و متوسط(نوپا) از صنعت هاي مختلف بوده اند. به خصوص آنهايي كه نيازمند تعامل رودررو در اين شرايط چالش برانگيز فاصله گذاري اجتماعي و قرنطينه خانگي هستند.

در شرايطي كه بسياري از شهر ها هنوز در قرنطينگي به سر مي برند و مردم از رفتن به مكان هاي عمومي خودداري ميكنند، بيشتر كسب و كار هاي غير ضروري به اجبار متوقف و بسته شده اند. اين واقعيت جديد تغييرات مهم و قابل توجهي در خريد كردن،مردم سراسر دنيا پديد آورده است .

مشتري ها شروع به تغيير دادن زمان و مكان و چگونگي خريدها، و آنچه ميخرند كرده اند.

خوشبختانه بسياري از دارندگان و مديران كسب و كار ها متوجه الگو هاي جديد رفتاري خريد توسط مشتري هايشان شده اند و لزوم اخت شدن با اين شرايط و انعطاف پذيري در اين شرايط را درك كرده اند، تا بتوانند نياز هاي جديد را برآورده سازند. همچنين  اهميت کسب و کار های اینترنتی و فروشگاه های آنلاین براي بسياري از مشاغل مورد توجه آنها قرار گرفته است.

آن دسته از كسب و كار ها نيازمند مديريت نرم افزار، و معيار هاي  امنيت مجازي هستند، همانطور كه كه ابزار هاي ديجيتال ماركتينگ(ِDigital Marketing) براي تبليغات مورد نياز است .

 

توصيه هاي بازاريابي(Marketing) براي كمك به بيزينس شما

 

Marketing

 

اين كه شما به تازگي با ماركتينگ آشنا شده ايد يا تا كنون استراتژي هاي ماركتينگ(Marketing) را براي كسب و كار خود پياده سازي  كرده ايد اهميتي ندارد. بازاريابي(Marketing) در شرايط سخت و طاقت فرسا نيازمند حساسيت به خرج دادن است. براي شما چند توصيه ي كلي درباره اينكه چگونه در دوران كوويد-١٩ فروش داشته باشيد آماده كرده ايم:

نياز هاي مصرف كننده خود را دريابيد

يكي از بهترين راه ها براي مرتبط ماندن با نياز هاي مصرف كنندگان اين است كه مشتريان را در جريان اينكه كمپاني شما چگونه در اين دوران سخت پاندمي مقابله ميكند . -داستان هاي مرتبط و موثق تعريف كنيد- تا به مشتريان خود نشان دهيد كه شما در اين شرايط سخت آماده ي كمك هستيد و نسبت به آينده اميدوار بمانيد.

نسبت به مصرف كنندگان حمايتگر باشيد

در ارتباط با مشتريان خود حمايت و همدلي نشان دهيد و به مصرف كنندگان بگوييد كه در رابطه با كمك به جامعه و آسان تر كردن زندگي آنها چه كار هايي انجام ميدهيد، اين موضوع به مشتريان شما نشان ميدهد كه آنها مورد حمايت شما هستند و انتخاب درستي بابت كمپاني شما انجام داده اند.

روي كانال هاي ديجيتالي تمركز كنيد

اين برهه دوران خوبي براي پياده سازي و بازنگري استراتژي هاي جديد ديجيتالي براي تجارت آنلاين شما است.

پيشنهاد ميدهيم روي نكات زير تمركز كنيد:

-برنامه كلي بازاريابي(Marketing) خود را بازنگري كنيد و روي داستان ، سايت، زیر ساخت های میزبانی آن و اطلاعات پردازش شده تمركز داشته باشيد

-برای سایت خود به خصوص در آنلاین شاپ ها کمپین های فروش ویژه طراحی کنید. منتهی مراتب باید به این موضوع توجه داشته باشید که این مورد باید سازگار با میزبانی سایت شما هم باشد. به عنوان مثال سایتی که در هاست اشتراکی میزبانی میگردد حداکثر بازدید در لحظه ای که میتواند داشته باشد 40 نفر است و اگر این میزان افزایش یابد سایت شما از دسترس خارج شده و کماکان تمامی هزینه هایی که برای این کمپین کرده اید هدر میرور. پیشنهاد میشود پیش از شروع کمپین های فروش، در صورتی که از هاست اشتراکی استفاده میفرمائید، سایت خود را به سرور مجازی منتقل کنید یا در صورتی که سایت شما در سرور مجازی میزبانی میگردد نسبت به مناسب بودن منابع آن اطمینان لازم را کسب بفرمائید.

-سوالاتي كه كاربران در رابطه با كسب و كار شما پرسيده اند را شناسايي و در بلاگ خود بارگزاري كنيد.

-استراتژي سئو ي خود را طراحي كرده و شروع يه بهينه سازي وب سايت خود كنيد . اكستنشن هايي مانند SEO Toolkit ميتواند به شما كمك كند تا ميزان ترافيك موتور جست و جوي شما به بالاترين حد خود برسد.

-تحقيقاتي در رابطه با كليد واژه هاي مرتبط با بيزينس خود انجام دهيد .

-ليست Google My Business خود را به روز رساني كنيد.

در شبكه هاي مجازي فعال باشيد

مطالبي را منتشر كنيد كه به واقعيت نزديك باشد و ذكر كنيد كه برند شما چگونه ميتواند مشكلات مخاطبينتان را حل كند. بر روي بهينه سازي ارتباط خود با مشتريان از طريق جواب دادن به سوالات آنها و منتشر كردن نظرشان تمركز كنيد.

اين نكته حائز اهميت است كه مشتريان را به كمك به يكديگر راغب كنيد.

ايميل ماركتينگ را در استراتژي كلي بازاريابي(Marketing) خود پياده سازي كنيد

اينكه بازايابي از طريق ايميل يكي از ارزان ترين و سودمند ترين روش هاي ماركتينگ است بر كسي پوشيده نيست، امروزه، زمان خوبي است تا مشتريان خود را در رابطه با كسب و كارتان، محصولات و هرچيز تازه و جديد، به روز نگه داريد. پس فراموش نكنيد كه مثبت نگر باشيد و مسائل خوب جهان را به گوش ديگران گوشزد كنيد.

به مشتريان پيشنهاد تخفيف و ترفيع بدهيد

پيشنهاد تخفيف در اين روز هاي بحراني نه تنها به شما كمك ميكند تا مشتريان جديد جذب كنيد ، بلكه باعث جلب وفاداري مشتريان كنوني شما نيز ميشود. همچنين به افزايش ترافيك سايت شما و افزايش فروش مي انجامد.

همچنين ميتوانيد فروش هايي كه به كمك به خيريه منتهي ميشوند انجام دهيد كه ميتواند به افزايش فروش شما كمك كند ، زيرا مشتريان ممكن است اقلامي را براي خود بخرند كه به ديگران كمكي نيز كرده باشند.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها