جذب کارشناس فروش

جذب کارشناس فنی

چگونه می توان از index شدن سایت توسط موتورهای جستجو جلوگیری کرد؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

اگر هنوز درحال توسعه و طراحی و انجام تغییرات در سایتتان هستید و نمی خواهید موتورهای جستجو سایت شما را index کند و مواردی از این دست ، توصیه می شود موتورهای جستجو را از بررسی و مشاهده سایت خود منصرف کنید. اگر می خواهید در مورد این موضوع بیشتر بدانید ، با ما همراه باشید! برای این کار چندین راه کارمختلف وجود دارد که می توانید بررسی کنید:

  1. عدم index شدن سایت توسط موتورهای جستجو

برای جلوگیری از ایندکس کردن یک سایت یکی از ساده ترین راهکار ها این است که فایل robot.txt را ادیت کنید:

  • با استفاده از ویژگی داخلی وردپرس

برای این کار ابتدا به ورد پرس لاگین نمایید و از Setting و بخش Reading و گزینه the Search Engine Visibility تیک گزینه       Discourage search engines from indexing this site را فعال نمایید.

سپس تغییرات را ذخیره نمایید با این کار به صورت اتوماتیک تغییرات robots.txt اعمال می گردد.

wordpress

  • تغییر در فایل txt به صورت دستی.

برای این کار نیاز است که از طریق کنترل پنلی که هاستینگتان در اختیارتان قرار داده است وارد شوید. سپس در دایرکتوری که وردپرستان نصب شده است بعد از public_HTML فایل robots.txt را بررسی بفرمایید و syntax زیر را وارد نمایید:

User-agent:     *

Disallow: /

راهکار دیگر این است که صفحه index را از Google حذف نمایید.

ابتدا از Google Search Console وارد شوید و در بخش  Legacy tools and reports برروی گزینه removals کلیک نمایید. سپس از گزینه Temporarily hide button لینکی که می خواهید توسط گوگل remove شود را وارد نمایید. سپس از صفحه جدید Clear URL from cache and temporarily remove from search را انتخاب نمایید  و سپس برروی گزینه submit کلیک نمایید. با این کار به صورت موقت سایت شما در نتایج گوگل نمایش داده نمی شود.

search engine

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها