چگونه در سرور های ویندوزی علت ریستارت شدن آن را بررسی کنیم؟

در مرکز محتوای سرور دات آی آر

شاید برای سرور شما نیز پیش آمده باشد که به صورت خودکار سرور خاموش و روشن شده باشد و شما به ورود شخصی داخل آن شک کرده باشید. در مقاله امروز در خصوص نحوه پیدا کردن مشکل ریست سرور صحبت خواهیم کرد. ریستارت شدن سرور ممکن است که علت های متفاوتی داشته باشد، برای مثال سرور مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری داشته باشد و ترسناک تر از آن نیز ورود هکر به داخل سرور باشد.

با بررسی بخش Event log داخل سرور می توانید علت آن را بررسی کنید. برای انجام این کار می بایست داخل جستجوی سرور event log را جستجو کنید و یا این که کلمه eventvwr را در Run داخل ویندوز سرچ کنید:

reset

پس از ورود به Event log می توانید همه اتفاقات داخل سرور را بررسی کنید. یکی از راهکار هایی که داخل Event log بررسی را ساده تر می کند، استفاده از ID لاگ ها می باشد. برای مثال ID شماره 1074 ریست شدن سرور را بررسی می کند و لاگ های مربوط به آن را نمایش می دهد. برای دسترسی به این لاگ ها می بایست وارد بخش windows logs > system شوید:

reset

سپس در این بخش فیلتر را باز کنید و عدد 1074 را در بخش Event log وارد کنید و سپس بر روی Ok کلیک نمایید:

reset

در این بخش تمام ریست های سرور قابل مشاهده می باشد. با مشاهده توضیحات پایین صفحه امکان تحلیل علت ریست وجود دارد. برای بررسی لاگ های ویندوزی بهترین راهکار استفاده از آیدی مخصوص می باشد که به شما کمک می کند که راحت تر لاگ مورد نظر را پیدا کند و به تحلیل آن بپردازید:

reset

در مقالات دیگر در خصوص موارد مختلفی داخل ویندوز صحبت کرده ایم و با شما عزیزان به اشتراک گذاشته ایم. امیدواریم که این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. ما را در بخش مقالات دنبال کنید.

اشتراک گذاری در linkedin

به تیم متخصص ما اعتماد کنید!

تخفیف مخاطبین مرکز محتوا: Blog01

از کد Blog01 می‌تونید برای خرید اشتراک خدمات سرور مجازی و هاست استفاده کنید و از %10 تخفیف تو سفارش این خدمات بهره‌مند بشید!

محتوای مقاله مفید بود؟

0 0 رای ها
این مقاله چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخوردهای آنلاین
مشاهده همه دیدگاه ها